«محمدحسین فلاح جوشقانی» عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از چهارهمین نمایشگاه الکامپ استان مرکزی و اراک شهر هوشمند، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۷۸ درصد از روستاهای کشور دارای زیرساخت ارتباطی هستند که حدود ۵۰ هزار روستا را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس شاخص‌های برنامه ششم توسعه، زیرساخت های ارتباطی به همراه ایجاد چهار سرویس الکترونیکی در روستاهای کشور باید به ۸۰ درصد افزایش یابد که اکنون این زیرساخت در ۷۸ درصد روستاهای کشور ایجاد شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ادامه داد: ارتباطات نسل سه و چهار در حدود ۳۰ هزار روستای کشور ارایه خدمات دارد.

فلاح جوشقانی افزود: ایران در پوشش حوزه تلفن همراه به نسبت کشورهای هم‌تراز از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی گفت: فناوری ارتباطات نسل چهارم در بسیاری از کشورهای دنیا  درحال پیاده شدن است و کشورهایی چون قطر و امارات فناوری ارتباطی  نسل پنج را به صورت نمونه آزمایشی در حال اجرا  دارند که این مهم در اولویت‌های برنامه‌ای  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز قرار دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: ایران در زمینه زیرساخت‌های مطلوب و پیشرفته حوزه ارتباطی ثابت شرایط مناسبی ندارد و توسعه متوازنی که در عرصه ارتباطات تلفن همراه صورت گرفته در این بخش ایجاد نشده است.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: راهبردهای هدفمندی برای حل مشکلات زیرساختی در بخش ارتباطات ثابت  کشوردر دست انجام است و تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: نسل سه و چهار تلفن همراه در تمام شهرهای ایران ارایه خدمت می‌کند و ممکن است در برخی نقاط سینگال‌ها ضعیف باشد که برنامه تقویت سیگنال در مناطق دارای مشکل  با اولویت در دست انجام است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.