«محمدرضا حاجی‌پور» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: استان مرکزی سال ۱۳۹۲ رتبه سیزدهم فضای کسب‌ و کار کشور را به خود اختصاص داده بود در صورتی که امسال به‌دلیل بهبود شاخص‌های تولید و حمایت از کارآفرینان رتبه ششم کشور را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: ۶۱۱ میلیون دلار انواع کالای غیر نفتی امسال از استان مرکزی به نقاط مختلف جهان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از چهار درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: ۴۳۲ فقره جواز تاسیس با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریال امسال در این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.

حاجی‌پور بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان مرکزی در سال جاری رتبه نخست راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و تعطیل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شمار واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق کارگری از ۶۸ واحد در ساتل گذشته به ۳۰ واحد تولیدی در سال جاری رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تاکید کرد: همدلی و یکپارچگی مثال‌زدنی بدنه دولت و بخش خصوصی در این استان باعث شده تمامی شاخص‌های اقتصادی این استان رو به بهبود حرکت کند و این نهاد نیز به عنوان خدمتگذار اصلی تولیدکنندگان از هیچ تلاشی برای هر چه بهتر شدن شرایط اقتصادی این قشر از جامعه دریغ نمی‌کند.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.