سید «محمد حسینی» روز دوشنبه در جمع شرکت‌کنندگان در آیین راهپیمایی ۱۳ آبان در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با دانش‌آموزان نکات مهمی را بیان فرمودند که باید مورد توجه همه به ویژه نسل جوان قرار گیرد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این نشست فرمودند، برخی افراد می‌خواهند تاریخ را تحریف کنند و آدرس‌های غلط ارایه می‌دهند که در این راستا همه باید هوشیار باشند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جوانان باید اقدام‌ها و جنایت‌های آمریکا را از ۱۰۰ سال گذشته تاکنون مطالعه کنند و بدانند که چرا باید دست از شعار مرگ بر آمریکا برندارند.

حسینی اظهار کرد: آمریکا در این مدت در ۶۰ کودتا و جنگ داخلی دنیا دخالت داشته و این کشور خوی استکباری و زیاده خواهی دارد و می‌خواهد همه دنیا به فرمانش باشد.

وی اظهار داشت: ژاپنی‌ها که انقلابی نبودند، اما آمریکا مگر مردمش را بمب‌باران نکرد، در سال ۱۹۴۹ آمریکا در یونان جنگ داخلی به راه انداخت، در سال ۱۹۵۴ در گواتمالا علیه این دولت کودتا راه انداخت و ۲۰۰ هزار نفر در این خصوص کشته شدند،  در سال ۱۹۵۸ بر اثر کودتا آمریکا در لائوس ۲ میلیون تن بمب بر سر مردم این منطقه ریخته شد و در سال ۱۹۶۵ عامل کودتا در اندونزی شد که در پی آن یک میلیون قربانی شدند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در سال ۱۳۴۳ شمسی امام خمینی(ره) علیه کاپیتولاسیون صحبت کرد اما آمریکا ایشان را به ترکیه تبعید کرد اما ملت ایران با رهبری امام راحل انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و دست آمریکا را از این کشور قطع کردند.

حسینی عنوان کرد: توطئه‌های آمریکا علیه ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون روز به روز افزایش یافته اما ملت ایران در مقابل این توطئه‌ها روز به روز هوشیارتر و آگاه‌تر شده‌است.

وی گفت: دانش‌آموزان بدانند هیچ کدام از روسای جمهور آمریکا با یکدیگر تفاوتی ندارند و همه آنها در یک سیستم و نظام سرمایه‌داری حرکت می‌کنند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مردم ایران تاکنون در مقابل توطئه‌های دشمنان یکپارچه‌تر شده‌اند و می‌دانند با کسی که زبان زور دارد باید با قدرت وارد شد.

حسینی یادآور شد: آمریکا تا قبل از زدن پهبادش توسط ایران، به طور مداوم گزینه نظامی را مطرح می‌کرد اما پس از آن دیگری حرفی از این گزینه نمی‌زند و به دنبال گرفتن عکس یادگاری است.

وی تصریح کرد: آمریکا به کسی حتی به آنهایی که تابع محضش باشند رحم نمی‌کند اما جمهوری اسلامی ایران بارها هیمنه این کشور را در هم شکسته است.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: اقتدار نظامی و دفاعی ایران روز به روز افزایش یافته و این اقتدار باید در حوزه اقتصادی نیز پررنگ‌تر شود و همه در این راستا بسیج شوند.

حسینی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در علم داروسازی رتبه هشتم جهان را دارد و در بسیاری از علوم گام‌های بلندی برداشته و حرف برای گفتن بسیار دارد و روحیه جهادی موجب شده تا اقتدار ایران اسلامی روز به روز بیشتر و بیشتر شود.

وی تاکید کرد: آمریکا با وجود اینکه پیشرفت‌های زیادی داشته اما به گفته اندیشمندان این کشور دوران افولش آغاز شده و این کشور ۲۱ تریلیون دلار بدهی دارد که روز به روز بر آن نیز اضافه‌تر می‌شود و سهمش از اقتصاد دنیا نیز روز به روز در حال کاهش است.

راهپیمایی استکبارستیزی ۱۳ آبان در ۸۰ نقطه از استان مرکزی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.