حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» که به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی و 13 آبان برای اقشار مختلف مردم شهرستان ساوه در مصلی امام علی (ع) سخنرانی می کرد،‌ افزود: آمریکا و مستکبران، کشورهایی که زیر یوغ آنها نمی‌روند را یاغی می نامند هرچند این عنوان برای ما افتخار است زیرا در برابر زیاده خواهی‌ها ایستاده‌ایم.
وی ادامه داد: در دنیای امروز سه نوع نگرش و طرز تفکر در برابر استکبارگران جهانی وجود دارد که بهترین نوع این نگرش ها، مقاومت و تسلیم ناپذیری ملتهای آزاده است.
حجت الاسلام حسینی،‌ افزود: برخی کشورها و جریانات سیاسی مانند آل سعود به عنوان مزدور در برابر استکبار خوش خدمتی می کنند و نوچه آنها محسوب می شوند و گرایش دیگری هم وجود دارد که هرچند در برابر مستکبرین موضع دارند، اما سکوت می کنند زیرا حاضر به پرداخت هزینه مقاومت نیستند.
وی گفت: اما جریان سوم ماهیت مقاومتی دارد و در برابر استکبار ایستادگی می کند که در راس آنها ملت شریف ایران قرار دارد و این شیوه مبارزه نظام و مردم ما برگرفته از فطرت انسانی است که زیر بار ذلت و زور رفتن را نمی پذیرد و آن را محکوم می کند.
سخنران آیین راهپیمایی روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی‌ ساوه اظهار داشت: در همه ادیان اعم از اسلام، مسیحی و یهود، پیامبران الهی همگان را به 2 اصل خداپرستی و استکبارستیزی دعوت کرده اند بنابراین مبارزه با استکبار یک ارزش جهانی است.

وی گفت: مقاومت و ایستادگی ملت ایران و مسلمانان جهان در برابر زیاده خواهی های آمریکا و ایادی استکباری‌اش منطبق با آیه 36 سوره فتح است.
حجت الاسلام حسینی گفت: در راستای همین موارد اسلامی و انسانی است که ما از مظلومین جهان در کشورهایی مانند یمن و فلسطین دفاع می کنیم.

وی گفت: باید از برخی افراد که با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی و استکبارستیزی، هنوز راه چاره را در مذاکره با آمریکا می دانند سئوال کرد که چرا درس عبرت نمی گیرند.
امام جمعه ساوه افزود: برخی از جریانات با عنوان ملی گرایی  پشت نام و عکس مرحوم دکتر مصدق از ایجاد رابطه با آمریکا سخن می گویند در حالیکه آن مرحوم خود از افراد ضد استکبار در واقعه ملی شدن نفت بود.
وی خواستار گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتاب های درسی شد تا دانش آموزان با ماهیت آمریکا و خوی استکباری‌اش بیشتر آشنا شوند و خیانت و پیمان شکنی‌های آمریکا را درک کنند.
حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: هیچ مومنی از یک سوراخ 2 بار گزیده نمی شود لذا بعد از پیمان‌شکنی آمریکا و خروج از برجام، مذاکره و اعتماد به این رژیم اشتباه محض است.
وی گفت: امروز بیش از صد جلد کتاب و مقاله از سوی اندیشمندان و متفکران آمریکایی به رشته تحریر در آمده که از افول هیمنه این رژیم خبر می دهند زیرا شاخص هایی چون بدهکارترین، بیشترین فساد، نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی، بیشترین زندانی و... در کشور آمریکا این مسأله را نشان می دهد.

وی گفت: به خاطر همین وضعیت درونی امریکا است که سردمداران این کشور امروز در کشورهای مسلمان مانند عراق، لبنان و... دست به آشوب‌گری می زنند.

 هزاران نفر از مردم، دانش آموزان، دانشجویان، بازاریان، مسئولان لشکری و کشوری شهرستان ساوه مسیر میدان معلم تا مصلی امام علی (ع) را در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پیمودند و با سردادن شعارهایی بار دیگر با آرمان های استکبارستیزانه نظام اسلامی و رهبری تجدید میثاق کردند.

عمده شعارهای راهپمایان ساوجی «مرگ بر آمریکا»،‌ «مرگ بر انگلیس و اسرائیل»،‌ «ما همه سرباز توییم خامنه ای، گوش به فرمان توییم خامنه ای»، «نصر من الله و فتح قریب،‌ ننگ بر امریکای مردم فریب» بود.

در دست حاضران پلاکاردهای پرشماری که شعارهای ضداستکباری بر آنها درج شده بود، قرار داشت.

در ورودی مصلی نیز فضایی برای نقاشی کشیدن دانش آموزان ساوجی با مضامین روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی ایجاد شده بود و آثاری نیز تولید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.