آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز یکشنبه در جمع دانش آموزان بسیجی استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: بسیج دانش آموزی امروز به نهادی اثر گذار در جامعه تبدیل شده و اعضای این تشکل انقلابی باید با تقویت ایمان خود و حفظ حجاب باعث پویایی جامعه شوند.

وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی امروز در صدد بر آمده اند تا برای مقابله با انقلاب و آرمان‌های آزادیخواهانه ملت، کشورمان را از نظر علم، فناوری و اقتصادی  عقب نگهدارند که دانش آموزان بسیجی باید در برابر این ترفند آمادگی کامل را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: آینده نظام اسلامی به پویایی و تاثیرگذاری دانش آموزان و دانشجویان چشم دوخته است و این قشر از جامعه باید به عنوان وام‌دار خون مطهر شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی با قدرت گام دوم انقلاب اسلامی را آغاز کرده و در توسعه و آبادانی کشور نقش‌آفرینی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی وابستگی به نفت را مهمترین دلیل مشکلات داخلی کشور عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی باید با تقویت روحیه خود، در مسیر علم و فناوری گام برداشته و با تحصیل علم و دانش وتجهیز به علوم روز دنیا، وابستگی اقتصاد ملی را به نفت کاهش دهند.

وی افزود: شمار زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی ایران اسلامی به دلیل تکیه بر مونتاژکاری و نداشتن برنامه‌های مدون، امروز  برای تهیه تجهیزات مورد نیاز خود به واحدهای صنعتی خارجی وابسته هستند که این مهم باعث رکود و تعطیلی بسیاری از این واحدهای تولیدی شده است. 

امام جمعه اراک ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا واحدهای صنعتی با راه‌اندازی واحدهای تحقیقاتی و پژوهشی و ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه زمینه تولید صفر تا ۱۰۰ را در کشور فراهم کنند چرا که تنها به همین دلیل است که کشور می تواند تمام قد و با اقتدار کامل در مسیر توسعه قرار بگیرد.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی طرح جذب ۴۰ درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها مطرح شد که به دلایل مختلف اجرایی نشد و میزان کمی از دانش‌آموزان در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل شدند، بنابراین باید در شرایط کنونی به خصوص در استان‌های صنعتی مانند مرکزی نسبت به هدایت دانش آموزان به هنرستان برای مشارکت همگانی در فرآیند تولید اقدام شود.

وی در خصوص فضای مجازی نیز گفت: بهره گیری از شبکه های اجتماعی نیازمند مدیریتی با ساختار فرهنگی برای جلوگیری ازبرخی آثارمخرب این شبکه ها در جامعه است و  برخی مطالب نامناسب و محتواهای غیر فرهنگی مغایر با ارزش های اسلامی و اخلاقی، خسارات جبران‌ناپذیری را بر اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان به جا می گذارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اقشار مختلف مردم به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان ایران اسلامی و استان مرکزی فردا در تجمع استکبارستیزی ۱۳ آبان شرکت کرده و یکبار دیگر استکبارستیزی، خشم و انزجار خود را از توطئه‌های شیطان بزرگ فریاد می زنند.

هشتم تا ۱۳ آبان با عنوان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.