«زهرا امینی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  ۱۸۰ نفر از این کودکان پسر و ۵۲ نفر دختر از سن ۶ تا ۱۸ سال هستند.

وی اظهار داشت: ۸۲ کودک کار استان زیرپوشش مستمری هستند و هرماه یک میلون ۸۰۰ هزا ریال مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: بیشتر کودکان کار استان مرکزی اتباع پاکستان و افغانستان یا از استان های لرستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان هستند.

امینی افزود: اولویت اصلی بهزیستی برای کودکان کار جلوگیری از بازماندگی تحصیلی است و در این راستا با شناسایی خانواده‌ها و حرفه‌آموزی زمینه تحصیل آنان را فراهم کرده است.

امینی افزود: بهزیستی استان به عنوان عضو کمیته ساماندهی کودکان کار،اقدامات خوبی برای حمایت از این کودکان دارد و آنان را  زیرپوشش قرار داده و مستمری پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع در خصوص ساماندهی کودکان کار و براساس ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه، ساماندهی کودکان کار جزو اولویت‌های کاری بهزیستی است.
وی گفت: اغلب این کودکان در مشاغلی از جمله دستفروشی و کارهای تولیدی و خدماتی مشغول هستند و مسوولیت حداقل تامین بخشی از معاش خانواده را برعهده دارند.

وی اظهار داشت: شناسایی، تحویل آنان به خانواده و همچنین توانمندسازی این خانواده ها از دیگر برنامه های بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: اقدامات اولیه به منظور نیازسنجی و شناسایی کودکان کار با مشارکت اورژانس اجتماعی بهزیستی و دفتر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی انجام می شود.

امینی افزود: در این مراحل نیاز است تا تمامی دستگاه‌های استان به ویژه فرمانداری و شهرداری در این خصوص با بهزیستی همگام شوند و درخصوص جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی عزم جدی صورت گیرد. 
۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.