سید «علی آقازاده» روز پنجشنبه در دیدار با مردم روستای اناج از توابع شهرستان خنداب استان مرکزی در مسجد جامع این روستا افزود: بوم‌گردی، حوزه‌ای جدید در صنعت گردشگری است که ظرفیت‌های آن به‌طور کامل شناخته‌ نشده و هدف آن زنده کردن آداب و رسوم مردم روستا،احیای خرده فرهنگ‌های بومی و صنایع دستی است که با توجه به پیشینه تاریخی این منطقه توسعه بوم‌گردی می‌تواند گام بلندی در راستای توسعه اقتصادی مردم باشد.
وی افزود: بسیاری از جوانان که در شهرهای بزرگ رشد کرده‌اند دوست دارند با فرهنگ گذشتگان آشنا شوند و به‌همین دلیل بوم‌گردی می‌تواند علاوه بر درآمدزایی، ایجاد اشتغال بکند و راهی برای احیای سنت ها و آئین‌های کهن باشد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: با رونق گرفتن این صنعت در استان به خصوص شهرستان خنداب زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی نیز بیش از گذشته در منطقه فراهم می‌شود.
آقازاده افزود: تاکنون یکمکان بومگردی در روستای آماج از سوی بخش خصوصی راه‌اندازی شده که سالانه تعداد زیادی از مردم نقاط مختلف کشور و استان از آن استفاده می‌کنند و باید با حمایت‌های گسترده نسبت به تقویت زیرساخت‌های این بخش اقدام کرد.
وی بیان کرد: ساخت جاده ضلع غربی روده خانه قره چای از خواسته های اصلی مردم دهستان اناج است که هم اکنون ۶ کیلومتر آن باقی مانده و با تامین اعتبار لازم به شرط مساعد بودن هوا تا پایان سال بهره برداری می شود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی سه راهی خنداب و پل دوآب تخصیص یافته که پس از انجام مطالعات، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
آقازاده افزود: ارتقای دهستان اناج به بخش را بر اساس قانون امکان‌پذیر ندانست و اظهار داشت:  فرماندار خنداب وظیفه دارد بررسی لازم را در راستای مولفه‌های بهبود این خطه انجام داده و بر اساس قانون برای توسعه منطقه بکوشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تکمیل جاده ضلع غربی رودخانه نقره‌چای برای خارج کردن دهستان اناج از بن‌بست خواسته اصلی مردم این منطقه است که انتظار می‌رود مسئولان اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
سید «مهدی مقدسی» افزود: با وجود اینکه ظرفیت اصلی دهستان اناج در حوزه کشاورزی و باغداری است اما می‌توان با توسعه گردشگری و بوم‌گردی زمینه توسعه هر چه بیشتر این منطقه را فراهم کرد.
بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی، مجتمع فرهنگی و استخر شهر خنداب و بهره‌برداری از طرح تولید ماهیان زینتی روستای مانیزان این شهرستان با ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه در سال از دیگر برنامه های استاندار مرکزی در سفر یک‌روزه به خنداب بود.
خنداب با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر و ۸۳ روستا در ۹۵ کیلومتری غرب اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.