"رقیه یادگاری" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: میزان  درآمد استان در سال جاری ۲۷ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده که نسبت به سال قبل ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: وصول درآمد ملی استانی نیز تا پایان سال جاری ۲۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: شاخص درآمدی این استان با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم ها از وضعیت خوبی برخوردار است و سال گذشته در این مدت ۷۸ درصد درآمد پیش بینی شده استان مرکزی محقق شده بود.

یادگاری عنوان کرد: استان مرکزی در ۶ ماه اول امسال ۵۱۱ میلیون دلار صادرات داشته که این مهم نیز نسبت به مدت مشابه قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار، نرخ تورم در استان مرکزی ۴۵ درصد است که این نرخ در میانگین کشوری ۴۲ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: علت بالا بودن نرخ تورم این استان از میانگین کشوری در افزایش شاخص برخی اقلام از جمله دخانیات، قیمت گوشت، هتل و رستوران ها، اجاره مسکن و حمل و نقل است.

یادگاری بیان کرد: استان مرکزی در زمینه نرخ تورم در جایگاه ۱۰ کشور قرار دارد و بالاترین نرخ تورم با ۵۱ درصد مربوط به استان ایلام است.

وی گفت: بر اساس طرح اشتغالزایی روستایی ماده ۲۷ قانون برنامه شسم توسعه، سالانه باید برای پنج هزار روستای کشور طرح تهیه شود که در سال اول اجرای این طرح ۶۴ روستا در استان هدفگذاری شد و برای  سال های ۹۷ و ۹۸ نیز ۳۲۵ روستا هدفگذاری شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: ۳۸۹ طرح اشتغال روستایی این استان با جدیت دنبال می شود.

یادگاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۲ طرح آمارگیری به صورت مستمر در طول سال در استان مرکزی انجام می شود و ۲۲ طرح سرشماری نیز بر حسب موردی و سفارس دستگاه های مختلف اجرایی برای سال جاری تعریف شده که ۷۰ درصد این طرح ها اجرایی شده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.