رئیس سازمان  فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در حاشیه این جشنواره غذا در گفت‌وگو با ایرنا توضیح داد: در ۳۰ غرفه این جشنواره انواع غذاها و تنقلات سنتی اراک و سوغات شهرهای مختلف استان مرکزی به نمایش گذاشته شده است.

«حمید کربلایی حسنی» افزود: ۲۸ مهرماه از سوی شورای اسلامی شهر اراک به عنوان «روز اراک» نامگذاری شد که به‌دلیل تقارن این روز با ایام صفر برنامه‌های تدارک شده از هشتم تا ۱۴ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: انواع آش‌های محلی و غذاهای بومی اراک که گنجینه ارزشمندی برای الگوی تغذیه سالم خانوار محسوب می‌شود در این جشنواره ارایه شده و هدف از این مهم اصلاح رویه غذایی نادرست با فست فودها و معرفی غذاهای لذیذ و بومی این خطه است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: انار ساوه، حلوای محلات، شیره و باسلوق هزاوه، عسل خمین، صابون آشتیان و فقیر اراک به عنوان نمونه‌هایی از سوغات محلی استان مرکزی در این جشنواره ارایه شده است.

کربلایی حسنی بیان کرد: اراک شهری با قدمت ۲۰۰ سال است که داشته های غنی فرهنگی در لایه‌های مختلف خرده فرهنگ‌هایش دارد و نیاز است که به‌درستی معرفی شده و از آن‌ها در روند توسعه بهره گرفته شود.

به صدا درآمدن زنگ مدارس، گلباران قبور مطهر شهدا، برگزاری نشست اراک پژوهی، برگزاری همایش پیادهروی کودک و برگزاری اردوی اراک‌گردی دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های تدارک شده برای روز اراک است. 

اراک در زمان فتح‌علی شاه قاجار با اهداف نظامی و تجاری به صورت قلعه‌ای نظامی به دست یوسف‌خان گرجی با عنوان«سلطان‌آباد» بنا گذاشته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.