دکتر سید« محمد جمالیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ، با یادآوری نشست خود با نماینده تفرش، آشتیان و فراهان افزود: خیران تاکنون در راستای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان گام‌های بلندی برداشته‌اند که امید است این مهم روز به روز افزایش بیشتری یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته تجهیزات اتاق عمل بیمارستان فراهان خریداری و منتقل شده‌ است اما به دلیل اینکه تسویه حساب کامل صورت نگرفته این تجهیزات هنوز به مرحله نصب نرسیده است.

دکتر جمالیان اظهار داشت: پیگیری‌هایی در این خصوص از سوی وزارتخانه صورت گرفته که امید است با تامین بودجه، عملیات نصب این تجهیزات به زودی انجام شود.

وی عنوان کرد: یک پایگاه اورژانسی توسط یکی از خیران شهرستان آشتیان در روستای تاج آباد تکمیل شده که مقرر شده خودروی آمبولانس و تجهیز کردن این پایگاه توسط دانشگاه انجام شود و انتظار می‌رود با پیگیری‌ها و حمایت‌های نماینده مردم شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان نیروی مورد نیاز این پایگاه تامین شود و فعالیت آن آغاز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در شهرستان تفرش نیز مشکلاتی در بحث تامین نیروهای تخصصی و تجهیزات بیمارستانی وجود دارد که بخشی از آنها به زودی گره‌گشایی می‌شود.

دکتر جمالیان عنوان کرد: افزایش نیروهای متخصص در شهرستان‌های تفرش، فراهان و آشتیان نیز با جدیت دنبال می شود و همه توان‌ها برای افزایش خدمات مطلوب به مردم در این مناطق به کار گرفته‌ شده است.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.