«علی اکبر رائفی پور» روز شنبه در همایشی که با حضور اقشار مختلف مردم ساوه که در سالن سلمان ساوجی، اظهار داشت: فرهنگ مقوله پیچیده ای است و باید با مهندسی درست امور فرهنگی از بروز برخی تضادها که عده ای ناآگاهانه به آن دامن می زنند، جلوگیری کرد.

وی در ادامه به برگزاری باشکوه آیین اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: تاریخ  اسلام به ۲ بخش قبل و بعد از عاشورا تقسیم می شود.

رائفی پور اظهار داشت: عاشورا بر همه شئون فرهنگی  جامعه تاثیرگذار است و به همین دلیل امروز شاهد ایجاد فتنه گری استکبار جهانی و بدخواهان در عراق هستیم.
وی گفت: فرهنگ حسینی همه اقوام، ملیت ها و مذاهب را یک جا جمع کرده که در جهان بی نظیر است و اربعین یک پهنه قدرت در جهان محسوب می‌شود.
به گفته او، مردم عاشقانه در موسم محرم و اربعین موکب زدند و اقدام به تهیه غذا و ارائه خدمات کردند و دولت ها همیشه دنباله رو مردم در مناسبت اربعین هستند.

رائفی پور افزود: دولت باید برای زائران اربعین خدماتی چون احداث خط راه آهن و گشایش مبادی مرزی توام با استقرار امکانات مهیا کند.

وی، پیوند میان ملیت و مذهب را از کارکردهای اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت عظیم در راستای وفاق ملی و دینی استفاده کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی موفق شد با اتکا به فرهنگ عاشورایی غده های چرکین را هضم کند که یکی دیگر از ظرفیت های قیام سالار شهیدان است.

وی در ادامه با قیاس جامعه اسلامی با غرب، گفت: در غرب نژادپرستی بیداد می کند اما در جوامع اسلامی و به خصوص جهان تشیع شاهد گردهمایی عظیم همه اقوام و ملیت ها در مناسبتی چون اربعین حسینی هستیم و همه خود را خادم می دانند.
رائفی پور مدعی شد که در فرهنگ غرب اصالت با پول، رفاه و فردگرایی است اما در فرهنگ اسلامی و عاشورایی چنین نیست و انسانیت و تقوای الهی ملاک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.