«محمدرضا قربانی» روز شنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک افزود:  ۳۹۲ هزار مسافر امسال از طریق خطوط ریلی اراک جابه‌جا شدند که این تعداد در مدت مشابه قبل ۳۱۹ مسافر بوده‌ است.

وی بیان کرد: ۵۱۸ هزار تن جابه‌جایی بار  نیز امسال از طریق این راه‌آهن صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۷ درصد کاهش دارد.

مدیرکل راه‌آهن اراک ادامه داد: وقوع سیلاب فروردین‌ماه امسال در استان‌های مرکزی و لرستان و مشکلات صادرات نفت کوره از مهمترین علل کاهش بار از طریق خطوط ریلی این راه‌آهن بوده‌ است.

قربانی اظهار داشت: تدابیر ویژه‌ای برای کاهش جابه‌جایی بار در دستور کار قرار دارد که یکی از مهمترین آن‌ها ایجاد دهکده لجستیک در منطقه کرمانشاه است و در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده‌ است.

وی گفت: میزان بار خالص تن کیلومتر سال جاری از راه‌آهن اراک به ۵۲۰ میلیون تن و بار ناخالص به ۹۹۰ میلیون تن رسیده که در مجموع نسبت به مدت مشابه قبل یک درصد افزایش را نشان می‌دهد و در این مدت میزان تخلیه بار نیز به ۱۰۶ هزار تن رسیده‌ است.

مدیرکل راه‌آهن اراک اضافه کرد: راه‌آهن اراک در خصوص جابه‌جایی زائران اربعین حسینی (ع) فعالیت گسترده‌ای را از ۱۵ مهر تا ۳۰ مهرماه داشت و ظرفیت خود را نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داد.

قربانی تصریح کرد: در این ایام ۲۰۶ رام قطار مسافربری با ظرفیت ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ مسافر به مسیر کرمانشاه و ۲۰۴ رام قطار با ظرفیت ۸۸ هزار و ۳۰۰ مسافر به مسیر جنوب تردد داشته است.

وی گفت: مسافرت‌های ریلی یکی از ایمن‌ترین راه‌های سفر است و در ایام اربعین حسینی (ع)، هیچ حادثه ریلی در کشور و راه‌آهن اراک گزارش نشده است.

مدیرکل راه‌آهن اراک افزود: انتظار است برای کاهش حوادث جاده‌ای و تردد آسان در آیین اربعین حسینی (ع) در سال‌های آتی از حداکثر ظرفیت راه‌آهن بهره‌گیری شود.

حوزه راه‌آهن اراک شامل ۴۴۱ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم, مرکزی, لرستان, همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.