«مجید نصیری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و ۱۷۱ نفر دوره مهارت آموزی در هفت ماه امسال در این شهرستان ارایه شده است.
وی اظهار داشت: ۶ کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای در ۳۰ رشته در حوزه برق صنعتی، اتو مکانیک، تراشکاری جوشکاری، عمران و معماری و ۲۰ آموزشگاه آزاد در خمین فعال است.

نصیری افزود:  امسال ۴۲۹ نفر شرکت کننده در آزمون هماهنگ و آنلاین در بخش برادران شرکت کردند که ۲۷۹  نفر آنان معادل ۶۵ درصد قبول شدند، همچنین در بخش بانوان از  ۳۲۶ نفر شرکت کننده ۲۴۳ نفر معادل ۷۳ درصد با موفقیت دوره را به پایان رساندند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای خمین گفت:  ۱۰هزار و ۸۱۲ نفر ساعت مهارت‌آموزی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ۹۴۸نفر ساعت برای کاهش آسیب های اجتماعی ویژه معلولان و معتادان بهبود یافته ارایه شده است.

 نصیری ادامه داد: هدف از  آموزش فنی و حرفه‌ای گسترش توانایی‌ها و دانش افراد جویای کار و حتی شاغلین است و  آموزش و پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در دستور کار است.

وی بیان کرد: این فرایند از طریق آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، صنایع و صنوف، دانشگاه، زندان و پادگان‌ها و همچنین آموزش در بخش غیردولتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد انجام می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای خمین افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به تامین و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ارتقای فرهنگ مهارت‌های فنی جامعه اقدام می‌کند و همچنین در کنار فعالیت آموزشی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد متقاضی نیز انجام می‌شود.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ شهر ، ۲ بخش و هفت دهستان ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.