«شهریار فولادوند» روز شنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک افزود: اعزام این دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی از یازدهم آبان ماه امسال آغاز و تا پایان سال‌جاری ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: اعزام دانش‌آموزان دختر از یازدهم تا پایان آبان ماه برنامه‌ریزی شده و از آذر ماه تا پایان اسفند سال‌جاری نیز دانش‌آموزان پسر از این استان در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی کیفی‌سازی اعزام کاروان‌های راهیان نور را از برنامه‌های آموزش و پرورش و سپاه روح الله استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این خصوص علاوه بر افزایش شمار دانش‌آموزان، زمان حضور شرکت کنندگان در این مناطق امسال افزایش یافته است.

فولادوند ادامه داد: برای هفته بسیج دانش‌آموزی (۸ تا ۱۳ آبان ماه)، ۱۵۰ عنوان برنامه با هدف انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی شده و در مناطق و شهرستان های مختلف استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پنج هزار نفر در قالب ۱۲۰ گروه‌های جهادی دانش‌آموزی تابستان امسال به نقاط محروم استان مرکزی اعزام شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بهبود حس مسئولیت‌پذیری، توجه ویژه به مسایل اعتقادی همزمان با کار و فعالیت از جمله مهمترین اهداف اعزام این گروه ها به مناطق محروم استان بوده است.

فولادوند افزود: اردوهای جهادی با حضور در مناطق محروم استان مرکزی به فعالیت‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، دامپزشکی و کشاورزی پرداخته و ساخت خانه محرومان، راه روستایی، پل، جدول‌بندی پیاده‌روها، مشارکت در برداشت محصول، ویزیت رایگان، آموزش رایگان قرآن و دروس مقاطع مختلف درسی از مهمترین فعالیت‌های این افراد است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هفته بسیج دانش‌آموزی همزمان با سالگرد شهادت شهید فهمیده آغاز و تا ۱۳ روز استکبار ستیزی ادامه می‌یابد.

سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» افزود: تبیین مسایل و زیربنای حرکت قشر جوان و نوجوان کشور، استکبارستیزی، تبیین علل و عوامل پیروزی جوانان در چهل سال نخست انقلاب، ارایه راهبردها و تبیین گام دوم انقلاب از جمله برنامه‌های برگزاری هفته بسیج دانش‌آموزی در استان و کشور است.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی امسال با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: دانش‌آموز بسیجی اخلاق و پایداری، دانش‌آموز بسیجی ایثار و تعالی معنوی، دانش‌آموز بسیجی شجاعت و آرمان خواهی، دانش‌آموز بسیجی انتظار و عدالت خواهی، دانش‌آموز بسیجی بصیرت و ولایت‌مداری، دانش‌آموز بسیجی خلاقیت و نوآوری و دانش‌آموز بسیجی مقاومت و استکبارستیزی عناوین روزهای این هفته است.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در ۲۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.