«مرتضی انصاری‌فر» روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان مرکزی ۳۴ فرصت شغلی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات اشتغالزایی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در سال جاری ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که متقاضیان می توانند با ارائه طرح‌های توجیه‌پذیر در زمینه‌های مختلف اقتصادی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۶۰ نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان متقاضی شغل هستند که از این تعداد ۱۰۳ نفر دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم، ۵۴۵ نفر زیر دیپلم، ۱۷۳ نفر فوق‌دیپلم، ۹۷۰ نفر کارشناسی، ۳۵۲ نفر کارشناسی ارشد و ۱۶ نفر نیز دارای مدرک دکتری هستند.

انصاری فر بیان کرد: ۴۴ هزار نفر از جامعه ایثارگران استان مرکزی زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند که از این تعداد  ۱۰ هزار نفر در نهادها و دستگاه های اجرایی فعالیت می کنند.

وی گفت: هم اکنون ۲۵۰ مرکز درمانی در نقاط مختلف استان مرکزی به جامعه ایثارگران این استان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می کنند و یک هزار و ۴۵۶ نفر از والدین و همسران شاهد و یک هزار و ۲۰۰ نفر از جانبازان این استان از حق پرستاری استفاده می کنند که در سطوح مختلف همراه با حقوق به حساب این قشر از جامعه واریز می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: سه هزار و ۸۳۰ نفر از جامعه ایثارگران استان مرکزی از بیماری های پرخطر همچون فشار خون و دیابت رنج می برند که از سوی ۴۰ پزشک متخصص به صورت دوره ای ویزیت می شوند.

براساس آمار و اطلاعات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، این استان پنج هزار و ۳۸۲ شهید، ۱۴ هزار و ۲۲۷ جانباز و ۷۴۲ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.