«  احمد سجادی » روز سه شنبه در کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خمین افزود:  فعالیت های حوزه فرهنگی و اجتماعی  استان براساس هشت محور برنامه ریزی شده است و سازمان‌های مردم نهاد یکی از این محورها است.
مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی اظهار داشت: در محور فرهنگی و هنری برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای اراک و نشست مولفین استان مرکزی تدارک شده است.
سجادی هدف از برگزاری این نمایشگاه را افزایش سرانه مطالعه و تیراژ کتاب بیان کرد و گفت: برگزاری جشنواره هنرمندان استان در راستای افزایش نشاط اجتماعی  از دیگر برنامه های  محور فرهنگی و هنری است.
وی تصریح کرد:  ۱۲آیین بزرگداشت مفاخر استان با هدف الگوسازی، زنده کردن هویت شهرستانهای استان و انسجام بخشی در جامعه برگزار می شود.
مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: شاخه توسعه جوامع آموزش و پرورش است و در محور آموزش عمومی ساماندهی فضای فیزیکی بدون استفاده دانشگاه ها به عنوان سرمایه ملی در دستور کار است.
سجادی با بیان اینکه آموزش و پرورش کنکور محوری است، ادامه داد: کتابهای کمک آموزشی هزینه ای است که در شرایط سخت اقتصادی به خانواده ها تحمیل می شود.
وی حقوق شهروندی، نشاط اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و ورزش و جوانان را از دیگر محورهای فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی استان بیان کرد.
مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: در محور آسیبهای اجتماعی با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم‌نامه به منظور برگزاری دوره های آموزشی قبل از ازدواج امضا شده است.
وی طلاق، اعتیاد و کاهش ازدواج را مهمترین آسیبهای اجتماعی دانست و اظهار داشت: استان مرکزی در کاهش ازدواج در جایگاه دوم کشور است. 
وی با بیان اینکه تمام کسانی که قصد ازدواج دارند باید ۶ ساعت دوره آموزشی را سپری کنند، اظهار داشت:: ۲ دفتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه ای شهرهای  اراک و ساوه فعال است و تا پایان سال در خنداب نیز یک دفتر راه اندازی می شود.
سجادی گفت: محور سلامت براساس وضعیت بیمه ها و بازرسی از مراکز درمانی و مطب پزشکان تدوین شده است و تاکنون ۲۹۰ مطب پزشک عمومی و متخصص در اراک مورد بازرسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۸ نشریه در استان مرکزی مجوز فعالیت دارند، ادامه داد: کمتر از ۲۵ درصد از این تعداد فعال هستند و خرید نشریات توسط دستگاه‌هایی که خدمات ارایه می دهند سبب ایجاد پویایی در این نشریات می‌شود.
مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تاکید کرد: بسیاری از فضاهای فیزیکی نهادهای دولتی در استان بدون استفاده است و از این فضاها می توان برای راه اندازی مراکزی نظیرخانه جوان استفاده کرد.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خمین نیز در این کارگروه گفت: ۱۹ هزار و ۱۱۱ دانش آموز در ۲۸۶ مرکز آموزشی شهرستان با حضور یکهزار و ۱۶۵ معلم در حال تحصیل هستند.
« حسن انصاری» افزود: سه هزار و ۹۴۲ دانشجو در این شهرستان در ۶ مرکز علمی در مقاطع کاردانی تا دکتری تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: ۴۰ سازمان مردم نهاد در موضوع های خیریه سلامت زیست محیطی گردشگری و علمی در خمین فعال است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خمین اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی در برخی ادارات نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نبود سالن نمایش ، جایگاه تعزیه خوانی و مرکز فوریت‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار از مشکلات این شهرستان در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.
رئیس دانشگاه پیام نور خمین نیز در این کارگروه اظهار داشت: در این دانشگاه یک هزار و ۲۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.
« شهرام رضایی» افزود: ۳۲ رشته کارشناسی و ۱۴ رشته کارشناسی ارشد در پیام نور خمین پذیرش دانشجو دارد.
وی مهارت آموزی را حلقه مفقوده مراکز دانشگاهی بیان کرد و ادامه داد: دانشجویان باید برای اشتغال و زندگی اجتماعی آموزش داده شوند چراکه برخلاف کاهش شن بلوغ جنسی در جامعه سن بلوغ فکری در حال افزایش است.
خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد. 
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.