«محسن شانقی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۳۴ هزار قطعه پولت تخم‌مرغ امسال در چهار محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: ۶۱۴ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی نیز در این مدت با ۳۰ محموله با نظارت دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که میزان صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۱ هزار و ۳۶۰ قطعه انواع آبزیان زینتی نیز سال جاری در قالب ۱۷ محموله با نظارت این اداره کل به خارج از کشور صادر شده است.

شانقی افزود: ۹۳ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل طیور نیز در این مدت به خارج از کشور صادر و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی حمل حیوانات خانگی همراه مسافر به خارج از کشور برای ۱۰ قلاده سگ انجام شده است.

وی افزود: ۴۵ هزار کیلوگرم گوشت منجمد امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: محصولات خامی دامی این استان امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان به مقصد چهار کشور صادر شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.