«احمد مرزبان» روز پنجشنبه در گفت‌ و گوبا ایرنا افزود: ۱۵۱ واحد از این تعداد در کوی علوی ساوه، ۳۳۶ واحد درکوی سجادیه اراک و ۷۱ واحد در کوی قائم اراکواقع شده‌اند.

ی اظهار داشت: کارشناسان این اداره کل با پیگیری‌های مکرر با مشارکت بخش خصوصـی و با استفاده از اراضی تحت مالکیت دولت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن استان اقدام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اقدامات قانونی برای ساخت طرح ۲۴۰ واحدی در کوی سجادیه اراک در زمینی به مساحت 9 هزار و ۳۲۵ مترمربع با امکانـاتی شامل خانه بهداشت، مراکز تجاری، مسجد و فضای سبز مناسب اجرایی شده است.

مرزبان افزود: بازآفرینی شهری پایدار اولویت اول اداره کل راه و شهرسازی است و این مهم با اجرای طرح اقدام ملی مسکن محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: ساخت طرح ۳۳۶ واحدی کوی سجادیه اراک در سکونتگاه غیررسمی به منظور حمایت از تولید و عرضه مسکن و خروج رکود بازار مسکن  در 6 بلوک و با 65 درصد فضای سبز و ۱۳ واحد تجاری و مرکز فرهنگی، مذهبی اجرایی شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۴۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۶۱میلیارد ریال به منظور ارتقای زیست‌پذیری محلات هدف بازآفرینی و ارتقای زیرساخت‌های این مناطق به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای استـان مصوب شده که  اکنون در حال اجرا و یا برگزاری فرایند مناقصه عمومی است.

مرزبان افزود : برای حمایت از ساکنان بافت‌های فرسوده مصـوب از سوی دولت تدبیر و امید ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای کلانشهرها و ۲۰۰ میلیون ریال برای ودیعه مسکن تا زمان تکمیل بنا، در نظر گرفته شده‌است.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته مقامات ارشد استان نـگاه ویژه‌ای به  محلات و بافت‌های تاریخی شهر آفتاب داشته‌اند و تحقق برنامه‌های مصوب بازآفرینی نیازمنـد تخصیص اعتبارات ویژه برای پیشبرد طرح‌ها و تملک اراضی مورد نظراست.

یک میلیون 400 هزار نفر جمعیت استان در 12 شهرستان ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.