به گزارش ایرنا، «حبیب احمدی» روز سه شنبه در نشست تخصصی آشنایی با خدمات بانک توسعه صادرات ایران در اراک افزود: ۸۰ درصد مشتریان نمونه استان ها نیز از مشتریان این بانک هستند که افزایش ۱۰۰ درصدی این تعداد در دستور کار مدیران بانک قرار دارد.
احمدی ادامه داد: این استان با دارابودن ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی از جمله استان های صنعتی کشور است و با توجه به موقعیت جغرافیایی، حمل و نقل و صادرات یک میلیارد دلاری در سال گذشته از ظرفیت های مناسبی برخوردار است.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران گفت: این بانک آمادگی دارد متناسب با این ظرفیت ها خدمات خود را در استان مرکزی افزایش دهد.
احمدی خاطرنشان کرد: افزایش صادرات استان مرکزی و عملکرد مناسب ارزی شعبه بانک توسعه صادرات این استان از جمله عوامل افزایش رتبه شعبه بانک در استان بوده است.
وی یادآور شد: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک توسعه صادرات استان مرکزی پرداخت شده است و استان در این حوزه رتبه هشتم را در بین شعب این بانک در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
احمدی گفت: صدور ضمانت نامه های ارزی در استان مرکزی نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.
وی یاد آور شد: اعتبارات اسنادی و وارداتی بانک توسعه صادرات استان مرکزی در سال گذشته ۱۵۴ میلیون دلار بود که استان در این حوزه رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران افزود: بانک توسعه صادرات استان مرکزی در زمینه اعتبارات اسنادی داخلی نیز رتبه چهارم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: ۹۶ میلیون دلار حواله ارزی سال گذشته توسط بانک توسعه صادرات استان مرکزی صادر شد که میزان صدور این حواله ها در سال جاری به ۱۳۰ میلیون دلار افزایش یافته است.
احمدی گفت: بانک توسعه صادرات استان مرکزی در صدور حواله ارزی رتبه سوم را در بین شعب این بانک به خود اختصاص داده است.

احمدی با یادآوری افزایش یک و پنج دهم میلیارد دلاری سرمایه بانک توسعه صادرات ایران از محل صندوق ذخیره ارزی در سال ۸۵ گفت: این بانک به جز افزایش هزار میلیارد ریالی سرمایه در سال ۹۵ افزایش دیگری نداشته است.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی و بانک ملی تنها راه افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران است.

رئیس شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران نیز در این نشست گفت: بانک توسعه صادرات از سال ۸۳ در این استان به بهره برداری رسیده و ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تا کنون پرداخت کرده است.

«سعید رضایی» افزود: ۷۰ فقره ضمانت نامه بانکی به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال سال گذشته توسط شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران صادر شده است،
وی ادامه داد: ۴۰۱ میلیون دلار کالا سال گذشته به استان مرکزی وارد شد که ۲۴۶ میلیون دلار معادل ۶۱ درصد توسط شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران انجام شده است.
رئیس شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران گفت: ۲۵۶ فقره حواله واردات به ارزش ۱۲۴ میلیون دلار نیز در ۶ ماه امسال به استان مرکزی وارد شده است که ۵۲ درصد این واردات توسط این بانک انجام شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: یک میلیارد دلار انواع کالا سال گذشته از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
«محمود نعمتی» افزود: ۵۰۲ میلیون دلار کالا در ۶ ماه امسال از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است که این صادرات با وجود تمام مشکلات و تحریم ها همانند سال گذشته بوده است.
وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیون دلار کالا برای نخستین بار در شهریور امسال از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان در تابستان سال گذشته هشت و سه دهم درصد بود که این رقم در تابستان امسال یک دهم درصد کاهش یافته است.

نعمتی گفت: ۵۲ واحد صنعتی استان مرکزی سال گذشته دارای حقوق معوقه به کارگران بودند که تعداد این واحدها در سال جاری به ۴۰ واحد کاهش یافته است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

۱۹۵۵/۶۰۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.