«امید محترمی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ساخت ۲۹۰ خانه تخریب شده مددجویان نهادهای حمایتی استان مرکزی در نتیجه سیلاب بهار امسال در ۱۶۰ روستای استان مرکزی به بسیج سازندگی سپاه روح الله این استان واگذار شده است.

وی ادامه داد: بیش از هشت هزار بسیجی در قالب ۲۰۰ اردوی جهادی در ساخت خانه‌های روستاهای سیل‌زده  نقاط مختلف این استان مشارکت دارند و تا کنون ۱۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل ساکنان شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: تا کنون بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال از منابع داخلی سپاه روح‌الله، اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران در ساخت خانه‌های تخریب شده مددجویان این استان هزینه شده و پیش‌بینی می شود بیش از ۸۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این طرح اعتبار نیاز است.

محترمی اضافه کرد: اردوهای جهادی سپاه روح‌الله استان مرکزی امسال با رویکرد ساخت و تکمیل خانه‌های تخریب شده سیلاب بهار امسال به مناطق محروم اعزام شدند و فعالیت این قشر همچنان نیز ادامه دارد.

وی در خصوص فعالیت های اشتغال‌زایی بسیج سازندگی استان مرکزی نیز گفت: بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی امسال در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی به متقاضیان پرداخت شد که بیش از ۱۷۰ فرصت شغلی به دنبال داشته است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بسیج سازندگی سپاه روح الله در سال جاری نیز ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به بسیج سازندگی استان و یا هر یک از شهرستان‌ها طرح‌های اشتغال‌زایی خود را ارایه کنند و در صورت تامین اعتبارات، تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در ۱۴ بخش پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ، پرورش بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، محصولات گلخانه ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.

در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شد.

بیش از ۴۵۰ اردوی جهادی در نقاط مختلف استان مرکزی زیر نظر بسیج سازندگی این استان سازماندهی شده است.

۳۰۱۷/۶۰۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.