به گزارش ایرنا، آیت‌الله «قربان‌علی دری نجف‌آبادی» روز شنبه در آئین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی به مناسبت  گرامیداشت هفته ناجا در اراک، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص نیروی انتظامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با تقوای الهی و بصیرت توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند و لزوم برقراری امنیت پایدار در جامعه ایران اسلامی تقویت این شاخصه‌های مهم است.

وی ادامه داد: در جریان جنگ تحمیلی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در قیاس با دشمن بعثی تجهیزات چندانی نداشت اما، انگیزه‌ الهی، معنوی و آگاهی نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی  سبب شد که دشمن ناکام بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: انگیزه‌ الهی، معنوی و آگاهی نسبت به اهداف والای جمهوری اسلامی عامل تقویت اراده بین نیروهای مسلح و موفقیت مقابل  دشمنان است و تصمیم‌سازان نیروهای مسلح باید نسبت به تقویت روحیه انقلابی و معنوی نیروها بیش از پیش بکوشند.

آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی اضافه کرد: نیروهای نظامی و انتظامی کشورهای مختلف جهان به‌دلیل نداشتن روحیه معنوی، انگیزش الهی و پشتوانه مردمی با فساد و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. 

وی افزود: پیش از اجرای راهبرد هوشمندسازی در نیروی انتظامی باید بستر تقویت تقوای الهی و بصیرت در لایه‌های مختلف ناجا فراهم شود تا این طرح مانند دیگر ماموریت‌های جان برکفان نیروی انتظامی موفق و پیروز شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: برخورداری از پشتوانه‌ مردمی عامل دیگری در موفقیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص ناجا است و تداوم این موفقیت نیز در گرو گسترش مشارکت مردمی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی یادآوری کرد: تغییر رویکرد اجرایی کشور از حاکمیتی به مردمی از موفقیت‌های امام راحل در انقلاب اسلامی بود و اکنون با تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی، دستگاه اطلاعاتی ۳۶ میلیون نفری و نیروی انتظامی مردمی دشمنان  راه نفوذی برای ضربه زدن به نظام اسلامی ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمنان نظام اسلامی در ماه‌های اخیر ضربه‌های بسیاری از نیروهای مسلح متحمل شده‌اند، بخش دفاعی و امنیتی کشور به‌ویژه  ناجا باید هوشیارتر از گذشته نسبت به شناسایی توطئه‌های دشمنان در جریان‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به‌خصوص انتخابات پایان سال عمل کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی نیز در این صبحگاه مشترک گفت: ۵۰ درصد از جرایم کشور و استان مرکزی در عرصه مجازی و سایبری رخ می‌دهد و این جرایم در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان ۱۱۳ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ «حسن مفخمی » افزود: پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا اولویت ناجای استان در راستای رونق تولید داخلی است که در این راستا میزان کشفیات قاچاق کالا نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش یافته و میزان توقیف خودروهای قاچاقچیان کالا نیز در این مدت ۲۹ درصد رشد دارد.

وی اظهار داشت: میزان سرقت در نیمه نخست امسال ۴۸ درصد افزایش داشته که با گسترش چتر نظارتی و اجرای طرح‌های مختلف این مهم در ۲ ماه اخیر به ۲۵ درصد رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، میزان افزایش کشفیات مواد مخدر امسال استان را در مقایسه با نیمه نخست پارسال ۱۳ درصد بیشتر دانست و گفت: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و اجرای عملیات‌های مشترک با استان‌های همجوار و مرزی دلیل این توفیق بوده است.

سرهنگ مفخمی  بیان کرد: برخورد با قاچاقچیان استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد و دستگیری قاچاقچیان ۹ درصد افزایش دارد و تصادفات فوتی نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: توسعه فناوری، توانمندسازی، مدیریت هزینه، افزایش اثربخشی و اعتماد عمومی مهمترین برنامه های نیروی انتظامی استان مرکزی است و در برنامه نسل دوم پلیس هوشمند نیز جامعه محوری و افزایش مشارکت مردمی بر پایه آموزش و پژوهش در دستور کار قرار گرفته است.

۱۱ تا ۱۷ مهرماه با عنوان هفته گرامیداشت نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.