«محسن مجتهدی» روز سه‌شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: در راستای این طرح ۱۵ بند گابیونی با حجم عملیات خاکی ۳۰ هزارمتر مکعب  و امکان آبگیری ۱۵۰ هزار مترمکعب اجرا می‌شود.

وی توضیح داد: هفت میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای این طرح آبخیزداری تخصیص شده است.

مجتهدی ادامه داد: طرح آبخیزداری دیگر در حوزه «رضا آباد» این شهرستان  در حال اجرا است که شامل  عملیات ایجاد  پخش سیلاب با طول یک‌هزار و ۶۰۰ مترمکعب و با ارتفاع سه متر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خمین گفت: سه میلیارد ریال اعتبار برای این طرح آبخیزداری از محل اعتبارات توسعه ملی اختصاص یافته است.

مجتهدی اضافه کرد: به‌زودی عملیات مرمت و عایق‌بندی حوزه آبخیز «طیب آباد» خمین با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال که به دلیل نشتی کف مخزن تخریب شده نیز آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: طرح‌های آبخیزداری در ۱۲۵ هزار و ۳۱۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی خمین اجرا و مطالعه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خمین خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیزداری شامل ۱۴۶ مورد عملیات مکانیکی و بند خاکی در این شهرستان زمینه آبگیری و ذخیره یک میلیون و ۸۷۳ هزار مترمکعبی را فراهم کرده است.

مجتهدی بیان کرد: ۹۵ بند سنگی با حجم ۱۴ هزار و۲۲۹ مترمکعب، ۵۷ بند خاکی گابیون با حجم پنج‌هزار و ۲۰ مترمکعب و ۱۵ بند خشکه‌چین با حجم یک‌هزار و۲۰ مترمکعب برای جلوگیری از وقوع سیلاب در خمین اجرا شده است.

وی اظهارداشت: با اجرای این طرح‌ها در مجموع هشت میلیون و۸۰۰ هزار مترمکعب از سطح حوزه‌های آبخیز خمین آبگیری می‌شوند.

شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی ۱۶۹ هزار هکتار مرتع و ۲۳۷ هزار هکتار حوزه آبخیز دارد.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.