«مصطفی عرب» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات در ۲ مرحله برای بازسازی ۷۱۰ واحد خسارت دیده در سیلاب بهار امسال به شهرستان شازند اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ واحد از مجموع این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده و اقدامات اولیه بازسازی و ساخت ۳۰۰ واحد آسیب دیده در شهرستان شازند آغاز شده است.

فرماندار شهرستان شازند از تحویل نخستین واحد آسیب دیده در سیلاب اخیر به متقاضیان خبر داد و گفت: تعدادی از واحد های آسیب دیده در این شهرستان در مرحله فنداسیون، تعدادی در مرحله اجرای سقف و فعالیت برخی واحدها به اتمام رسیده است.

عرب افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امید است این واحدها تا سه ماه آینده و پیش از آغاز فصل بارش در استان مرکزی تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

وی میزان بارندگی ها در فصل زراعی سال گذشته در شهرستان شازند را ۹۶۰ میلیمتر عنوان کرد و افزود: این بارندگی ها خسارت هایی در برخی از واحدهای خشت و گلی این شهرستان به همراه داشت.

فرماندار شهرستان شازند گفت: سه هزار واحد در راستای بررسی میزان خسارت های بارندگی در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که ۹۰۰ واحد دارای شرایط بهره گیری از امکانات و تجهیزات دولتی در شهرستان شناسایی و مورد تایید دستگاه های مربوطه قرار گرفتند.

عرب ادامه داد: تا کنون تسهیلات مورد نیاز بازسازی و مقاوم سازی بیش از ۸۰ درصد واحدهای آسیب دیده در سیلاب بهار امسال به شهرستان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال منابع مالی و سیمان به صورت یارانه ای در راستای حمایت از افراد آسیب دیده در سیلاب بهار امسال توسط دولت به متقاضیان این واحدها پرداخت می شود.

فرماندار شهرستان شازند با یادآوری پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال منابع مالی به صورت یارانه ای به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی گفت: ۶۰ واحد از مجموع واحدهای آسیب دیده در این شهرستان مددجویان نهادهای حمایتی هستند که علاوه بر حمایت های دولتی این منابع مالی به آنان اختصاص می یابد.

شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کند.

۱۹۵۵/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.