به گزارش ایرنا، سید «احمد سجادی» روز دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی افزود: ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع از یکی از کلینیک های استان توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک به ایجاد مرکز طب سالمندی اختصاص یافته و امید است بهره برداری از این مرکز تا هشت ماه آینده آغاز شود.

وی اعتبار مورد نیاز مرکز طب سالمندی در استان مرکزی را ۴۰ تا ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: امید است خیران و دستگاه ها برای ارایه خدمات درمانی به سالمندان در ایجاد این مرکز حضور فعال داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و یک میلیارد ریال توسط بنیاد فرزانگان اراک برای ایجاد این مرکز در استان اختصاص یافته است.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ۱۰۰ مدرسه با ۴۰ هزار دانش آموز در نقاط حاشیه ای شهرهای استان مرکزی وجود دارد که مقرر شده است وظیفه حمایت از هر یک از این مدارس به یکی از شرکت ها، ادارات و کارخانه های استان واگذار شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان از جمله استان های پیر کشور بوده و در زمینه سالمندی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

«زهرا امینی» افزود: با توجه به افزایش جمعیت در کشور پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل دهند.

وی ادامه داد: شهرستان های تفرش و آشتیان با ۱۹ و هشت دهم درصد بیشترین و ساوه با هفت و هشت دهم درصد کمترین جمعیت سالمندی استان مرکزی را دارند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، جمعیت سالمندان شهرستان اراک را ۱۰ و هفت دهم درصد عنوان کرد و گفت: جمعیت سالمندی در این شهرستان نیز در حال افزایش بوده و باید اقدامات لازم برای افزایش روحیه و سلامت سالمندان توسط مسئولان در شهرستان های استان انجام شود.

وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان سالمند استان مرکزی در راستای افزایش ارایه خدمات درمانی به آنان از ۲ هزار نفر در سال گذشته به سه هزار نفر در سال جاری افزایش یافته و اداره کل بهزیستی استان از امادگی کامل برای بیمه این افراد برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۳۰ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان را افراد بالای ۵۰ سال تشکیل می دهد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان مرکزی نیز در این نشست گفت: قرارداد واگذاری زمین مورد نیاز کتابخانه مرکزی اراک سال ۸۴ منعقد و عملیات اجرایی این کتابخانه پس از چند سال توقف از سال ۹۳ آغاز شده است.

«مجید رستگاری‌گوهر» افزود: مجوز ایجاد کتابخانه مرکزی شهرستان اراک در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع با ۱۸ هزار و ۴۳۰ متر مربع زیر بنا در ۶ طبقه صادر شده است.

وی ادامه داد: ۲۳۷ میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه مرکزی شهرستان اراک اختصاص یافته است که تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال این اعتبارات هزینه شده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان مرکزی گفت: در نشست استاندار مرکزی با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که خرداد ماه امسال برگزار شد مقرر شد این کتابخانه ابتدای تابستان سال آینده به اداره کتابخانه های استان تحویل و بهره برداری از آن تا پایان شهریور ماه سال ۹۹ آغاز شود.

رستگاری اعتبار مورد نیاز تجهیز کتابخانه مرکزی شهرستان اراک را ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده این اعتبارات توسط نهادکتابخانه های کشور تامین می شود.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی پیشرفت فیزیکی کتابخانه مرکزی، بهره برداری از این کتابخانه تا شهریور سال آینده امکان پذیر نیست.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ۱۴ هزار نفر سال گذشته در جشنواره رضوی شرکت کردند که تعداد این افراد در سال جاری به ۲۶ هزار نفر افزایش یافت.

رستگاری گفت: تعداد شرکت کنندگان استان مرکزی در جشنواره رضوی امسال نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۱۰۴ نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره رضوی در سطح کشور انتخاب شدند که سه نفر این افراد از استان مرکزی بوده است.

استان مرکزی با یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲ شهرستان دارد.

۱۹۵۵/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.