«محسن امیدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از مجموع ۵۷ موکب ستاد اربعین استان مرکزی ۱۳ موکب در شهر نجف اشرف سازماندهی شده که ظرفیت توزیع روزانه ۳۹ هزار صبحانه، ۳۵ هزار پرس ناهار، ۳۷ هزار پرس شام، ۵۸ هزار و ۵۰۰ میان‌وعده، پخت هفت هزار قرص نان و اسکان ۱۹ هزار نفر را دارند.

وی ادامه داد: ۱۳ موکب استان مرکزی نیز با ظرفیت روزانه توزیع ۱۲ هزار صبحانه، ۱۸ هزار پرس ناهار، ۱۳ هزار و ۳۰۰ پرس شام، ۶۲ هزار و ۵۰۰ میان‌وعده، پخت و توزیع ۲۶ هزار و ۸۰۰ قرص نان، ۶ هزار و ۲۰۰ اسکان مردان و سه هزار و ۱۰۰ اسکان زنان زائر در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی مستقر می شود.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: ۱۰ موکب استان مرکزی نیز در کربلای معلی مستقر می شود که هشت موکب ظرفیت خدمات‌رسانی به زائران مرد و ۲ موکب به زائران زن را دارد و روزانه ۱۴ هزار و ۷۵۰ صبحانه، ۱۱ هزار و ۹۵۰ پرس ناهار، ۱۲ هزار و ۷۵۰ پرس شام، ۲۶ هزار و ۲۵۰ میان‌وعده، ۲۷ هزار قرص نان و اسکان سه هزار نفر در این موکب ها صورت می‌گیرد.

امیدی اظهار داشت: یک موکب در سامرا، یک موکب در کاظمین، ۲ موکب در پایانه برکت نقطه صفر مرزی مهران و ۱۷ موکب نیز در شهرستان های زرندیه، ساوه، اراک و توره نیز امسال به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: بخش عمده‌ای از تجهیزات و لوازم مورد نیاز موکب‌های استان مرکزی به کشور عراق منتقل شده و از ۱۲ مهرماه نیز خدمات‌رسانی به زائران حسینی آغاز و تا سه روز بعد از اربعین نیز ادامه دارد.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اضافه کرد: یک گروه خدمات شهری با تمامی تجهیزات مورد نیاز از قبیل آمبولانس، ماشین‌آلات خدماتی حمل پسماند، تانکر آب و ۳۰ پاکبان در شهر نجف و یک گروه مجهز دیگر به همراه ۵۰ پاکبان در شهر مهران به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

سال گذشته ۵۸ هزار نفر از استان مرکزی در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.