به گزارش ایرنا، آیت الله «قربان‌علی دری نجف‌آبادی» روز یکشنبه در آیین رژه نیروهای مسلح استان مرکزی در اراک به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اراک، افزود: رژیم بعثی عراق در شرایطی به کشور حمله کرد که هیچ‌یک از یگان‌های نظامی ایران سازماندهی چندانی نداشت اما، ملت مومن و غیور ایران اسلامی با اعتقاد راسخ به وعده‌های الهی و آرمان‌های امام راحل در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و در مقابل دشمن متجاوز ایستادند.

وی ادامه داد: پیش از آغاز جنگ تحمیلی نیز رژیم بعثی عراق با حملات ایذایی شهرهای قصرشیرین، مهران، سوسنگرد و ارتفاعات بازی‌دراز را مورد تجاوز قرار داده بود اما، هدف مشخصی از این اقدام نداشت تا اینکه در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ با هدف تسخیر استان خوزستان و تجزیه ایران اسلامی وارد جنگ شد و  استقامت و پایداری ملت انقلابی بود که این توطئه شوم را ناکام گذاشت. 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت:کارنامه ۴۰ ساله بخش‌های مختلف نظام اسلامی نه تنها در کشور و منطقه بلکه در صحنه جهانی درخشان و قابل دفاع است و هیچ کشوری تاکنون افتخاراتی را که ایران اسلامی در این مدت به‌دست آورده را به خود ندیده و صلابت، اقتدار و مقابله با استکبار جهانی سرآمد تمامی افتخارات ملت ایران اسلامی در تاریخ انقلاب است.

وی افزود: دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نتیجه پایداری ملت، ایمان به خدا، ارده الهی، گذشت در راه حق، اعتماد به نفس و هدایت‌های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری حاصل شده و آحاد جامعه باید نسبت به حفظ این دستاوردهای ارزشمند تلاش کنند و گام دوم انقلاب اسلامی را با همین روحیه به پیش ببرند.

امام جمعه اراک ادامه داد: ملت مومن و غیور ایران اسلامی باید در گام دوم انقلاب اسلامی راه امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری را ادامه دهند.

آیت الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: کشورهای عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن با اتکا به روحیه انقلابی و با الگوگیری از ایران اسلامی مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و هر روز به توفیق ارزنده‌ای دست پیدا می‌کنند.

وی گفت: ملت ایران باید مسیری را که امام راحل ترسیم کرده در سایه پربرکت مقام معظم رهبری همراه با اعتماد به نفس بپیمایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران  نماد مردم سالاری دینی در همه جای دنیا  است و ملت همیشه در صحنه ایران باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، حمایت همه جانبه از ولایت فقیه داشته باشند.

آیت الله دری نجف‌آبادی گفت: آمادگی هر چه بیشتر نظامی و تسلیحاتی با هدف دفاع از کشور در برابر توطئه‌های آمریکا و متحدانش در منطقه در گام دوم انقلاب اسلامی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: قدرت نیروهای مسلح در بخش‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی ارزشمند است و در این حوزه به همت نیروهای مخلص و متعهد کشور توانسته در منطقه بدرخشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ایران اسلامی امروز بر اساس آموزه‌های دینی خط سرخ شهادت و راه امام را مقتدرانه ادامه می‌دهد و کشتی انقلاب راه خود را می‌پیماید.

سردار«محسن کریمی» افزود:  ملت بزرگ و مومن و دشمن‌شناسسرمایه ایران اسلامی و از  عوامل اقتدار است.

وی ادامه داد: نظام اسلامی اکنون در اوج اقتدار است و هرگز تن به سازش نمی‌دهد و مقام معظم رهبری این را چندین بار تاکید کرده و ملت همواره در این چهل سال اعلام کرده‌اند که در این مسیر ثابت قدم هستند.

رژیم بعثی عراق در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ با بمباران نقاط مختلف جنوبی و غربی کشور جنگ تحمیلی را آغاز کرد که حدود هشت سال به طول انجامید.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.