به گزارش ایرنا،‌ سرهنگ پاسدار «محسن گلشن زاده» روز یکشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان ساوه در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در محل سپاه ناحیه ساوه افزود: همه جنگ ها خانمان سوز هستند اما به دلیل اینکه جنگ بر ما تحمیل شد و ناگزیر به دفاع از کیان اسلام و میهن شدیم،‌ عنوان «مقدس» را بر این دوره دفاع هشت ساله اطلاق می کنیم.

وی اظهار داشت: صدام به بهانه قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر به کشورمان حمله کرد اما هدف اصلی او و حامیان استکباری اش فقط نابودی انقلاب نوپا و نظام جمهوری اسلامی بود.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: رژیم بعث در آغاز جنگ با ۴۸ یگان رزمی،‌ افزون بر ۳۵۰ جنگنده،‌ هزاران تانک به خاک ایران تجاوز کرد و در حالی که ما در آن مقطع حتی نیروی بسیج را هم تشکیل نداده بودیم اما با سلاح ایمان و اراده و توکل به خداوند متعال موفق شدیم در برابر این هجمه ها بایستیم.

وی ادامه داد: روحیه شهادت و حق طلبی، ایران را به یک قدرت عزتمند و توانا تبدیل کرده که در معادلات جهانی تاثیرگذار است.

سرهنگ گلشن زاده افزود: در جریان هشت سال جنگ تحمیلی، دشمنان نتوانستند حتی یک وجب از خاک کشور را جدا کنند و این نشانه اقتدار ملی و توان نیروهای مسلح کشور است.

وی تاکید کرد: در آستانه دهه پنجم از حیات انقلاب اسلامی،‌ به برکت اخلاص و اقتدار ملی و دستاوردهای عرصه دفاعی در اقتدار کامل قرار داریم.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس با دست خالی و توکل به خداوند متعال توانست به عزتمندی و اقتدار امروز برسد.
سرهنگ «حجت الله دستجانی» اظهار داشت: ایران اسلامی،‌ به واسطه همدلی ملی و تبعیت پذیری نیروهای مسلح ضمن تحقق شعار «مامی توانیم»، توانسته است در منطقه و جهان مقتدر باشد.
وی گفت: اقتدار منطقه ای کشور نتیجه جان فشانی شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است و باید برای تداوم مسیر تمدن سازی اسلامی، راه و آرمان های شهدا را فراموش نکنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه با یادآوری نمایش اقتدار و شکوه نیروهای مسلح کشور در نخستین روز از هفته دفاع مقدس،‌ گفت: ولایت پذیری،‌ جوان محوری و اتکا به توانمندی های درونی از وی‍ژگی های بارز نیروهای مسلح نظام اسلامی ایران است.

شهرستان ساوه ۵۸۰ شهید، یک هزار و ۶۱۰ جانباز و ۸۸ آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 

۶۵۳۹/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.