«حسین محمدی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این فضاها در قالب ۱۹ طرح آموزشی و ورزشی شامل ساخت، تکمیل و بازسازی اماکن آموزشی در شهرستان‌های متخلف استان انجام شده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۹۸ کلاس درس به مجموعه‌های آموزشی استان مرکزی افزوده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: این طرح ها با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال به ساخته و تجهیز شده است که ۷۰ میلیارد ریال منابع صرف شده خیران و ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی تامین شده است.

محمدی افزود: پنج طرح در قالب ۱۲ کلاس و زیربنای ۲ هزار و ۹۱۲ متر مربع از محل اعتبارات دولتی و ۱۴ طرح با ۸۶ کلاس درس و ۹ هزار و ۵۴۱ متر مربع زیربنا توسط خیران مدرسه ساز استان ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هفت طرح در قالب ۲۳ کلاس و زیربنای یک‌هزار و ۷۸۸ متر مربع در روستاها و ۱۲ طرح در قالب ۷۵ کلاس درس و زیربنای ۱۰ هزار و ۶۳۶ متر مربع در شهرهای استان مرکزی به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد:  ۶ فضای آموزشی نیز در قالب ۴۲ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال با هدف مقاوم‌سازی و ایمنی بیشتر فضاهای آموزشی استان همزمان با هفته دولت به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح ها پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع به زیربنای فضاهای آموزشی استان افزوده شده است.

محمدی گفت: ۲ مدرسه از مجموع این طرح ها در شهرستان اراک، یک مدرسه درمحلات، یک سالن ورزشی و یک مرکز کانون در فراهان و یک مدرسه در شهرستان ساوه در هفته دولت امسال تحویل آموزش و پرورش استان مرکزی شد.

وی ادامه داد: همچنین در هفته دولت امسال یک طرح در مناطق روستایی و پنج طرح در شهرهای استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: ۱۳ میلیارد ریال از مجموع اعتبارات هزینه شده برای این طرح ها توسط خیران و بقیه توسط دولت تامین شده است.

محمدی بیان کرد: عملیات اجرایی ۲۵ طرح آموزشی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان مرکزی کلید خورده که در قالب ۲۲۸ کلاس درس با زیربنای ۳۴ هزار متر مربع در حال انجام است.

۲۰۸ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۱۰۷ فضای آموزشی و هشت هزار و ۲۷۸ کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.