به گزارش ایرنا، «محمدمهدی تندگویان» روز پنجشنبه در اولین دوره جایزه کتاب سال جوانان در اراک، افزود: استفاده نکردن از ظرفیت جوانان می‌تواند عاملی مهم در کاهش ازدواج جوانان استان مرکزی باشد.
وی اظهار داشت: باید در سایه اعتماد به نیروی جوان استان فرصت‌های شغلی و موقعیت اجتماعی موثر برای این قشر فراهم شود و با بهره گیری از ظرفیت‌های بالای استان آمار کنونی ازدواج این خطه اصلاح شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان توضیح داد: بسیاری از جوانان با تخصص، مهارت و استعداد بالا ظرفیت مدیریت دارند و می‌طلبد که بهره‌برداری از جمعیت جوان کشور جایگاه اجرایی خود را پیدا کند.

تندگویان افزود: مهارت‌ورزی در دانشگاه‌های کشور همپا ومتناسب با علم آموزی نیست و این نقیصه موجب می‌شود سرمایه‌های انسانی در بازار کار در حد نیروی ماهر نباشند.

وی در ادامه اظهار داشت: دبیرخانه دایمی کتاب سال به استان مرکزی واگذار می‌شود تا درسایه این مهم  فعالیت و رویدادهای بزرگ فرهنگی در این استان رقم بخورد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: انتخابات مجمع ملی تشکل‌های مردم نهاد برگزار شده است و استان مرکزی می‌تواند در این عرصه فعال‌تر و پویاتر عمل کند.

تندگویان افزود: حوزه جوانان  همواره درحال تغییر است بنابراین اگر بخواهیم به جوانان توجه داشته باشیم باید بسته کاملی در بخش های مختلف متناسب با نیاز روز برای آنان تعریف شود.

وی اظهار داشت: کم رغبتی طیف‌های مردم و به ویژه جوانان از موضوعات و رخدادهای فرهنگی به دلیل نگاه و کم کاری مدیران و مسئولان است و باید به این مهم بیشتر پرداخته شود.

در این آیین  ۲۴ اثر منتخب از بین یک‌هزار و ۳۴ اثر رسیده به نخستین دوره جایزه کتاب جوانان جمهوری اسلامی  معرفی شد.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.