«احمد طهرانی» روز پنج شنبه در نشست شورای اداری با محوریت هماهنگی برگزاری هفته دفاع مقدس و اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام شهر قورچی باشی افزود: اسلام با خون مطهر شهدا آبیاری شده و شهید و شهادت یک فرهنگ غنی در اسلام است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب و همه ارزش های اسلامی بود و به واژه شهید و شهادت معنای واقعی بخشید.

فرماندار خمین با تاکید بر اینکه امام راحل فرهنگ غنی شهادت و تفکر شهادت و اندیشه ناب قرآنی شهادت را احیا کردند، افزود: همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس فرصت مغتنمی است تا نسل جوان که در زمان جنگ تحمیلی حضور نداشتند با رشادتها وجانفشانی های جوانان در دوران جنگ تحمیلی آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه نقش حضرت امام (ره) در دفاع مقدس در روزهای نهم و دهم  مهرماه سال جاری افزود: دیدار با خانواده شهدا یکی از برنامه های زیرمجموعه کنگره بزرگداشت ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان و اجلاس نقش حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس است.

فرماندار خمین اضافه کرد: ۱۲ عنوان کتاب در ارتباط با این اجلاسیه تالیف شده است و در زیر مجموعه کنگره ملی بزرگداشت ۶ هزار و  ۲۰۰ شهید استان مرکزی، ۱۴ اجلاسیه در نظر گرفته شده است که آخرین و مهم ترین این اجلاسیه ه، اجلاس نقش حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس است.

طهرانی ادامه داد: فضا سازی شهر با موضوع برگزاری اجلاس یکی از مواردی است که باید به صورت ویژه انجام شود و شهرداران با همکاری دستگاه های اجرایی در سطح شهر و بخشداران با همکاری دهیاران در سطح روستا باید فضاسازی مطلوبی را انجام دهند.

فرماندار خمین افزود : اطلاع رسانی در خصوص برگزاری اجلاس نیز یکی دیگر از مواردی است که دستگاه های اجرایی باید با استفاده از همه ظرفیت خود برای اطلاع رسانی این اجلاسیه اقدام کنند.

امام جمعه شهر قورچی باشی نیز در این نشست با اشاره به عظمت شهدا اظهار داشت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهداست و شهدا از جان خود گذشتند تا ایران اسلامی سربلند باشد.

حجت الاسلام «محمد یزدی » افزود: شهدا از آرامش خود گذشتند تا برای همه آرامش و رفاه ایجاد کنند و مسئولان نیز باید مردم را بر خود مقدم بدارند و خود را وقف خدمت به مردم کنند .

امام جمعه شهر قورچی باشی تصریح کرد: بیشتر شهدا از اقشار متوسط جامعه بودند و خون شهدا وظیفه دولتمردان در خدمت به مردم به ویژه اقشار محروم جامعه سنگین تر می کند.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است که در ۲ بخش ، ۲ شهر و هفت دهستان ساکن هستند.

۷۲۷۷/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.