«بهروز اکرمی» روز یکشنبه در چهارمین نشست تخصصی کارگروه بانوان و خانواده استان مرکزی افزود: زنان و دختران روستایی می‌توانند با استفاده از ظرفیت تولیدات روستایی در بخش های دامداری، کشاورزی و باغداری درآمدزایی داشته باشند.

وی اظهار داشت: مسئولان و متولیان باید زمینه فروش محصولات کشاورزی را برای زنان و دختران روستایی فراهم کنند و کوتاهی در این زمینه قابل بخشش نیست.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید برای مشکلات اشتغال زنان روستایی و سایر بخش‌ها راهکار داشته باشد و ایجاد امکان فروش محصولات کشاورزی برعهده جهادکشاورزی نیست.

اکرمی افزود: آموزش بانوان و بهره‌گیری از فضای مجازی می‌تواند به اشتغال بانوان روستایی و دختران تحصیل‌کرده کمک کند که این مهم نیازمند هدایت بانوان است.

وی اظهار داشت: زنان روستایی استان مرکزی می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت صندوق‌مهرامید برای اشتغال خانگی بهره‌مند شوند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:  باید قسمتی از بازارچه هفتگی حافظیه اراک به محل عرضه محصولات کشاورزی زنان روستایی استان اختصاص داده شود تا آنان نیز فرصتی برای فروش محصولات خود داشته باشند.

اکرمی افزود: زنان و دختران روستایی استان می‌توانند محصولات تولیدی خود را در پارک بانوان اراک برای فروش عرضه کنند.

مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۶۸ هزار نفر از ۳۲۹ هزار نفری جمعیت روستایی استان را زنان شامل می‌شوند.

«زهرا شریفی» افزود:  ۴۹ هزار و ۴۲ نفر از زنان استان بی‌سواد و ۹ هزار و ۷۰۲ آنان شاغل هستند.

وی اظهار داشت: ۲۰ و ۹ دهم درصد جمعیت زنان روستایی استان مرکزی ازدواج نکرده‌اند.

مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت:چهار هزار و ۷۱۵ نفر از زنان روستایی استان در بخش کشاورزی، دامداری و باغداری شاغل هستند.

شریفی اشتغال، بازاریابی محصولات کشاورزی، لحاظ نشدن جمعیت زنان فعال در بخش مشاغل خانگی و کمبود اماکن ورزشی را از جمله مشکلات زنان و دختران روستایی استان مرکزی عنوان کرد. 

۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می‌دهند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.