دکتر« محمد محمدی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تیم سلامت استان مرکزی از ۲۱ شهریور ماه برای  انجام خدمات درمانی،  بشردوستانه و عام‌المنفعه در منطقه پسکوه استان سیستان‌وبلوچستان اعزام و به مدت یک هفته در این منطقه خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۲ پزشک متخصص، فوق تخصص دندانپزشک، فوق‌تخصص خون و آنکولوژی، جراح، متخصص کلیه و مجاری ادراری، فوق‌تخصص ژنتیک، جراح و متخصص چشم، جراح و متخصص زنان و زایمان، جراح ارتوپد، پزشک و متخصص داروساز، تکنسین دارویی و ۲ جراح دندانپزشک در قالب این کاروان بیماران را در استان سیستان‌وبلوچستان  به‌صورت رایگان ویزیت کرده و داروهای مورد نیاز با دستور پزشک به آنان تحویل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی اظهار داشت: آب‌رسانی به روستای سرسوره منطقه پسکوه از دیگر اهداف اعزام این کاروان سلامت به استان سیستان‌وبلوچستان است و لوله‌کشی ۷۰۰ متری از چاه آب به مخزن در این منطقه محروم انجام می‌شود.

محمدی افزود: با بهره‌برداری از این طرح آبرسانی، جمعیتی بالغ بر سه‌هزار نفر در این منطقه محروم از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: توزیع بیش از ۴۰۰ بسته فرهنگی از جمله نوشت افزار بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار از دیگر برنامه‌های کاروان اعزامی هلال‌احمر استان مرکزی به استان سیستان‌وبلوچستان است که این مهم توسط اعضای داوطلب انجام می شود.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی افزود: ۱۵۰ سبد کالا از جمله موادغذایی به ارزش ۲ میلیون ریال نیز توسط تیم هلال‌احمر استان بین خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع می‌شود.

محمدی گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، خدمات مشاوره‌ای، بازی‌های کودکانه را نیز از دیگر برنامه های فرهنگی تیم سلامت هلال‌احمر استان مرکزی در این منطقه محروم سیستان‌وبلوچستان است که توسط حوزه نمایندگی ولی‌فقیه جمعیت هلال‌احمر استان و طلاب جوان اعزامی به این مناطق انجام می‌شود.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۱۴هزار داوطلب و امدادگر در جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی فعالیت دارند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.