«علی زندی‌فر» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تردد این خودروها از جاده‌های استان  نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۹۸۴ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه در تاسوعا و عاشورای سال گذشته از جاده‌های استان مرکزی تردد کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: ‏پرترددترین جاده های استان در این مدت از نظر متوسط نرخ ساعتی تردد به ترتیب آزادراه تهران- ساوه با یک هزار و ۴۳۴، اراک-شازند یک هزار و ۳۷۹ و سلفچگان - اراک با یک هزار و ۱۵۱ دستگاه وسیله نقلیه بوده است.

زندی‌فر افزود: بیشترین سرعت تردد جاده‌ای استان در این مدت مربوط به  وسایل‌نقلیه در آزادراه ساوه - تهران نیز با میانگین سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت  بود.

وی ادامه داد: آزادراه تهران- ساوه با ۴۵ درصد، آزادراه ساوه - تهران با ۲۶ درصد و دلیجان - سلفچگان ۲۶ درصد بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به کل تردد را در این مدت داشته اند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: میانگین سرعت در جاده های استان در این مدت ۸۸ کیلومتر بر ساعت و سرعت غیرمجاز وسایل‌نقلیه در جاده‌های استان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۶ درصد بوده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله‌نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.