به گزارش ایرنا، سوگواران حسینی استان مرکزی در ادامه عزاداری تاسوعا و عاشورا، شامگاه سه‌شنبه با حضور در مساجد، مصلی‌ها، حسینه‌ها، تکایا و سایر اماکن مذهبی به سوگ نشستند.

عاشقان و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان با روشن کردن شمع و فانوس به نشانه همدردی با بازماندگان و اسرای کربلا و زینب کبری (س) در ماتم و مصیبت امام شهید خود، به عزاداری پرداختند.

سوگواران حسینی در شام‌غریبان امام حسین (ع) با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و روشن کردن شمع در مساجد وحسینیه‌ها، در سوگ شهدای کربلا و اسرای عاشورا اشک ماتم ریختند.

مردم عزادار استان مرکزی در شام‌غریبان امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان، با حضرت زینب کبری(س) و حضرت زین العابدین(ع) و سایر یاران و خاندان امام حسین (ع) ابراز همدردی کردند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در این مراسم  در رثای مظلومیت امام حسین (ع) و یاران شهیدش نوحه‌سرایی کردند.

همه ساله آیین‌های باشکوه عاشورای حسینی و شام‌غریبان در استان مرکزی با حضور پرشور عاشقان و دلباختگان اهل بیت پیامبر اکرم (ص) در سراسر استان برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، نظیر این آیین در شهرستان های کمیجان، خنداب، فراهان، شازند، تفرش، آشتیان، خمین، محلات، دلیجان، ساوه و زرندیه نیز برگزار شد.

یک‌هزار و ۵۰۰ ذاکر اهل بیت در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵۰۰ ذاکر در شهرستان اراک فعالیت دارند.

۲ هزار هیات مذهبی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.