به گزارش ایرنا، مردم شهرستان اراک پس از عزاداری عاشورای حسینی در معابر و خیابان‌های هسته مرکزی شهر با طنین ملکوتی اذان ظهر به نماز ایستادند و به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) در صحرای کربلا به امامت آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی این فریضه دینی را ادا کردند.

همانگونه که امام حسین(ع) در کارزار عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر، ارتباط معنوی با خالق و انجام فریضه الهی نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش خصمانه تیرهای جفا، نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد، با طنین انداز شدن نوای اذان، سوگواران حسینی در اراک نیز در میادین و خیابان‌های مرکزی شهر و مصلی بیت المقدس دست از عزاداری برداشته و در صف نماز ایستادند.

نمازگزاران عاشورایی در اراک با برگزاری نماز ظهر عاشورا میثاق دوباره ای با سالار شهیدان در به جای آوردن نماز اول وقت و پاسداشت امر به معروف و نهی از منکر کردند.

نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا در نقاط شهری و روستایی خمین، محلات، دلیجان، ساوه، زرندیه، آشتیان، تفرش، کمیجان، فراهان، خنداب و شازند نیز اقامه شد.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، پس از اقامه نمازظهر عاشورا نوحه‌ای در رثای شهادت مظلومانه امام حسین (ع) قرائت کردند و عزاداران نیز در سوگ شهادت مظلومانه امامشان اشک ماتم ریختند.

یک‌هزار و ۵۰۰ ذاکر اهل بیت در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که ۵۰۰  نفر از آنان در شهرستان اراک فعالیت دارند.

۲ هزار هیات مذهبی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.