حجت الاسلام «عباس دانشی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ تحولات انقلاب اسلامی به مرحله حساسی رسیده بود و با جنایاتی که انجام گرفت موجب شتاب بخشیدن به پیروزی انقلاب شد.

وی ادامه داد: ۱۷ شهریور از حساس ترین روزهای سرنوشت تاریخ انقلاب اسلامی  و فرصتی برای تشریح و تبیین رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های ملت ایران در راه پیروزی انقلاب اسلامی است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: هفدهم شهریوماه یادآور ایثار و از جان‌گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله را عرصه تحقق دلاورمردی و رشادت تبدیل کردند که تا روزگار باقی است، نامشان بر تارک تاریخ این مرز و بوم به‌عنوان نگهبانان انقلاب اسلامی و پیش‌قراولان فجرآفرین  بدرخشد.

حجت‌الاسلام دانشی اظهار داشت:  مردم پاک‏دلی که در واقعه هفده شهریور جان خویش را سپر بلای انقلاب و اهداف والای آن کردند، مجاهدانی غیور بودند که ایمان در دل‏هایشان راه یافته بود؛ شیر دلانی که نه برای دنیا، بلکه برای وعده‌‏های الهی به پا خاستند و مقابل رژِیم ستمشاهی ایستادند.

وی گفت: زنده نگه‌داشتن خاطرات افتخارآمیز شهدای قیام خونین هفدهم شهریور ۵۷ انقلاب اسلامی را بیمه کرده و ضامن حیات و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقلال و آزادی است، بنابراین ملت قدرشناس و مومن ایران اسلامی باید با پاسداشت این وقایع و حوادث حماسه ساز در تثبیت و بقای نظام اسلامی و انتقال پیام و ارزش‌های والای آن به جامعه به خصوص نسل جوان کوشا باشند.

هفدهم شهریور ۱۳۵۷ نیروهای رژیم شاهنشاهی در میدان ژاله تهران تعداد زیادی از مردم انقلابی این شهر را به شهادت رساندند. 

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.