«محسن شانقی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۵۰ گروه ثابت و ۲۸ گروه سیار متشکل از ۲۵ نفر دکتر دامپزشک، ۶۳ بازرس بهداشتی گوشت و ۲۱  روحانی ناظر ذبح شرعی در راستای اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی استان مرکزی بر کشتار بهداشتی قربانیان در اراک و سایر شهرستان‌های استان به صورت رایگان بر ذبح دام‌های قربانی عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی همانند سال‌های قبل در ایام ماه محرم و با هدف تامین گوشت سالم و حلال اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از شهروندان خواست: برای اطمینان از سلامت و بهداشتی بودن دام و لاشه دام و پیشگیری از انتقال بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام به گروه های سیار دامپزشکی در شهرها مراجعه کرده و از سلامت قربانیان اطمینان حاصل کنند.

شانقی ادامه داد: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه– کنگو(CCHF) از دام به انسان گوشت استحصالی به‌مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شده و از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های ظاهری غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند خودداری شود.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.