«محمد اله‌داد» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: فرآیند حذف قبوض کاغذی از برنامه‌های وزارت نیرو بنا به دستور ریاست جمهوری است که به صورت ملی انجام می‌شود اما استان مرکزی حدود یک ماه زودتر از دیگر نقاط کشور اقدام به این امر کرده است.

وی ادامه داد: فرآیند حذف قبوض کاغذی در استان مرکزی به صورت همزمان در نقاط مختلف استان انجام می‌شود و از این ماه در هیچ‌ منطقه‌ای از استان قبض کاغذی صادر نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی بیان کرد: کاهش مصرف کاغذ و رعایت الزامات زیست‌محیطی از مهمترین اهداف حذف قبوض کاغذی است.

اله‌داد یادآور شد: مشترکانی که تا کنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند با ارسال شناسه قبض به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۰۰۰۱۲۱ شماره خود را در سامانه مربوطه ثبت و قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

وی افزود:  همزمان با طرح ملی حذف قبوض کاغذی در کشور تا به امروز اطلاعات بیش از ۹۲درصد مشترکان استان مرکزی جمع‌آوری شده است.

وی یادآوری کرد: مشترکان بعد از حذف قبوض کاغذی برای دریافت ریز جزئیات می‌توانند به سامانه شرکت توزیع برق استان مراجعه و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: سالانه ۳۰۰ درخت تنومند برای تهیه قبوض کاغذی در استان  قطع می‌شود که با حذف قبوض کاغذی بخشی از نگرانی های زیست‌محیطی افراد حل می‌شود.

اله‌داد بیان کرد: مستاجر یا مالکان جدید برای دریافت قبض برق الکترونیکی می‌توانند شماره شناسه ۱۳رقمی قبض خود را به شماره ۱۰۰۰۵۰۰۰۱۲۱ ارسال کنند.

وی یادآوری کرد: بر اساس دستورالعمل‌ ابلاغی از وزرات نیرو و شرکت توانیر بعد از این قبض برق کاغذی برای مشترکان برق صادر نمی‌شود و صورت‌حساب آنان از طریق پیامک به اطلاعشان می‌رسد.

بیش از ۷۳۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ پست فوق توزیع تامین می‌شود.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.