«حمیدرضا کتان‌فروش» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت سیلاب بهاره امسال به صورت یارانه‌ای به زیربخش‌های دام و طیور، زراعت، باغبانی، تاسیسات زیربنایی از جمله قنات‌ها، کانال‌های آبیاری و جاده‌های بین مزارع بخش کشاورزی استان مرکزی ابلاغ شده که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای پرداخت به خسارت‌دیدگان بخش‌های مختلف دام، طیور و زراعت استان مرکزی با عاملیت هشت بانک از جمله کشاورزی، توسعه‌تعاون، ملت، تجارت، ملی و سپه به این استان اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۳۳۴ نفر برای دریافت این تسهیلات در سامانه امداد و نجات دولت استان ثبت نام شده‌اند که به دلیل برخی مشکلات ثبت‌نام این افراد کامل نشده است.

کتان‌فروش گفت: با باز شدن این سامانه و تکمیل فرآیند ثبت‌نام این افراد پرداخت خسارت و تسهیلات به خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی استان مرکزی آغاز می‌شود.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادرتخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور شهرت دارد و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.