به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: ملت ایران فشارها و تهدیدهای آمریکا را با مقاومت تحمل می کند اما از حقوق خود عقب نشینی نمی کند.
وی ادامه داد: ملت ایران ۴۰ سال است که با الگوگیری از نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) و امام راحل، از آرمان های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه پشتیبانی کرده و تمامی توطئه های دشمنان را خنثی کرده و این بار هم با صبر و استقامت نقشه های شوم شیطان بزرگ را نقش بر آب می کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ملت ایران به مسئولان و دولتمردان اعتماد دارند و مسئولان نیز وظیفه دارند به پاس قدردانی از ملت، نسبت به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، تدابیر حکیمانه بیندیشند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: برجام و مسائل بین المللی تنها مساله اصلی کشور نیست و باید بخش عمده ای از طرفیت های کشور در راستای حل مسائل و مشکلات داخلی صرف شود.
وی افزود: شرکت های هپکو و آذرآب بدون رعایت ضوابط قانونی به بخش خصوصی واگذار شده و مسئولان استانی و ملی وظیفه دارند یکبار برای همیشه مشکلات این ۲ واحد تولیدی را حل کنند.
امام جمعه اراک گفت: بدون شک تمامی مشکلات کشور با یکپارچگی و وحدت مردم و مسئولان حل شدنی است بنابراین مسئولان باید در سایه تدابیر حکیمانه و اتکا به ظرفیت های داخلی، مشکلات را حل کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اروپایی ها در جریان برجام ۱۱ تعهد نسبت به ملت ایران دارند، بیان کرد: تعهد ایران به برجام منوط به حسن نیت اروپایی ها است.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) نیز گفت:  خمیر مایه نهضت عاشورا با عشق، آگاهی و بصیرت، ظلم ستیزی و ولایت پذیری آمیختگی دارد و تار و پود این نهضت عظیم با سیاست علوی و فاطمی عجین است.
آیت الله دری افزود: واقعه عاشورا کانون نور و رحمت الهی و سرمایه ای از حریت و مردانگی است و امام حسین(ع) با شهادت خود پیام آزادی خواهی و شهادت در راه حق را جاودانه کرد.
وی گفت: ملت ایران به عنوان طلایه داران مذهب مقدس تشیع وظیفه خطیری در برگزاری آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارد.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تلاش و نقش آفرینی برای فراگیری فرهنگ عاشورا و اهداف والای حضرت سیدالشهدا (ع) تکلیف هر انسان آزاده و بصیر است.
وی در ادامه یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور را نیز گرامی داشت.
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ شهر استان مرکزی اقامه می شود.

۳۰۱۷/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.