«محمدهاشم ریاحی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست‌بافته سنتی استان مرکزی را در سال جاری به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این محصول در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود و بسیاری از بافندگان تولیدهای خود را به دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند، بنابراین می‌توان گفت تولید فرش دست‌بافت در استان مرکزی بیشتر از این آمار است.

رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: با وجود اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان علیه نظام اسلامی از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار دلار فرش دست‌بافت از نقاط مختلف این استان به کشورهای فرانسه، هلند و کویت صادر شده است.

ریاحی بیان کرد: ۴۲۱ کارت بافندگی امسال در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شد و در مجموع بیش از ۳۵ هزار کارت بافندگی در استان مرکزی صادر شده است.

وی، میزان تسهیلات مشاغل خانگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در سال جاری را ۴۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود که ۵۰ درصد از این تسهیلات که با نرخ بهره چهار درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود در حوزه فرش باشد.

۱۱ هزار بافنده قالی دست‌بافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.