« احمد طهرانی» روز چهارشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی سلامت زنان و خانواده شهرستان خمین، افزود: به منظور پیشگیری از آسیب‌های نوپدید اجتماعی، خشونت، طلاق و مصرف مشروبات الکلی و موادمخدر توانمندسازی خانواده‌ها و نسل نوجوانان و جوان ضروری است.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است و این مشارکت با حساس‌سازی و بهبود آگاهی جامعه نسبت به خطرات این آسیب‌ها ایجاد می‌شود.

فرماندار خمین تاکیدکرد: مسایل مربوط به حوزه نوجوانان در اولویت برنامه‌ریزی های امنیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

طهرانی نظارت بر فضای فیزیکی مراکز آموزشی شهرستان را ضروری دانست و گفت: جامعه هدف فروشندگان موادمخدر اغلب از دانش آموزان است و این مهم رسالت نهاد آموزش وپرورش و خانواده را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: آمار انحراف‌های اخلاقی در خانواده‌های تک‌سرپرست و بی‌سرپرست در خمین بالا است و باید حمایت‌های معنوی، مشاوره‌ای و توانمندسازی این خانواده ها و فرزندان آن‌ها در دستور کار نهادهای حمایتی قرار گیرد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این کارگروه گفت: به منظور پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی 89 درصد از مراجعان به مراکز بهداشتی شهرستان غربالگری شدند.

دکتر« اعظم احمدی» افزود: 12نفر در رده سنی جوانان در سامانه سیب ثبت شدند و هفت نفر از آنان به مراکز مشاوره مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از 36  مصرف کننده مشروبات الکلی در رده سنی میانسالی و هفت نفر برای ترک مراجعه کردند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: یک‌هزار و 310 کلاس آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی، مدیریت خشم، مهارت‌های ارتباطی و پیشگیری از طلاق برای پیشگیری از مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر در این شهرستان برگزار شده است.

خمین در جنوب استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت است.

/6013/9930

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.