به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز یکشنبه در آیین تجهیز خانه های ورزش روستایی استان مرکزی در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک، افزود: طرح خانه های ورزش روستایی با استفاده از فضای‌های بلا استفاده موجود در روستاها و تجهیز آن ها به امکانات ورزشی، می‌کوشد نیازهای جوانان روستایی را به بهره گیری از امکانات ورزشی برآورده کند.

وی ادامه داد: تجهیز روستاها به امکانات ورزشی علاوه بر کمک به بهبودسلامت جامعه روستایی و ترویج و رونق بازی های بومی و محلی، در کشف و شکوفایی استعدادهای ورزشی در نقاط روستایی نیز موثر است چرا که ظرفیت های انسانی ارزشمندی در ورزش روستاها وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: کم تحرکی به عنوان یکی از عوامل تهدید سلامت جوامع انسانی است و تنها با ورزش است که می توان از رخوت و سستی و بیماری های متعدد رهایی یافت.

اکرمی اظهار داشت: توسعه ورزش در تمامی بخش‌ها گام نخست سلامت جامعه است وبرای دستیابی به این مهم نباید در انتظار تجهیزات فرصت ها  از کف برود بلکه باید در سایه خلاقیت با کمترین امکانات نسبت به این مهم توجه ویژه داشته داشت.

وی ادامه داد: اقدام اداره کل ورزش و جوانان در راستای تجهیز خانه های ورزش روستایی قابل تقدیر است اما دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها و تمامی استفاده‌کنندگان، باید نسبت به حفظ و نگهداری تجهیزات توجه ویژه داشته باشند چرا که این تجهیزات با منابع ملی و اموال بیت المال تهیه شده و باید قدر آن ها را بدانند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: ۶۵ خانه ورزش روستایی استان امسال تجهیز شده و در سال گذشته نیز  ۱۰۳ خانه ورزش روستایی با همکاری دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری مرکزی تجهیز و در اختیار روستائیان قرار گرفت.

«عابد حقدادی» اعتبار هزینه شده برای هر یک از این خانه های روستایی را ۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از ۴۰۰ روستای استان مرکزی از خانه ورزش روستایی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: تجهیز خانه های ورزش روستایی با همکاری وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی انجام می شود که استان مرکزی در این امر مهم پیشتاز دیگر استان ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: توجه و توسعه ورزش در مناطق کمتر برخوردار نظیر روستاها عاملی مهم در راستای ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش است و علاوه بر این نیروی جوان و استعدادهای ورزشی بسیاری در روستاهای کشور نهفته است که نیازمند توجه، کشف و پرورش هستند.

حقدادی افزود: میدان دادن به این سرمایه‌های انسانی و ورزشی می‌تواند برای کشور افتخارات ارزنده به ارمغان آورد و ضمن اینکه روستاها موتورهای تولید و امنیت غذایی در کشور هستند، وظیفه سنگینی در تقویت سلامت و تندرستی روستائیان بر عهده مسئولان است که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: در طرح تجهیز خانه های ورزش روستایی ساختمان و ابنیه ای ساخته نمی شود و با بهره گیری از اماکن غیر فعال و بدون استفاده و پس از مرمت نسبی، این اماکن به شورای اسلامی روستا ها و دهیاری ها تحویل می‌شوند تا براساس مسئولیت خود، اداره خانه های ورزش را به عهده بگیرند و خدمات ورزشی لازم را، برای جوانان و نوجوانان روستا مهیا کنند.

استان مرکزی ۷۹۵ روستای دارای دهیاری دارد.

بیش از ۸۰ هزار ورزشکار شهری و روستایی به صورت سازمان یافته زیر نظر ۴۷ هیات ورزشی در استان مرکزی فعالیت می کنند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.