مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: این طرح با حضور ۶۵ بازرس بهداشت محیط استان مرکزی اجرایی شده و تیم های نظارت سلامت در مدت ۲ ماه با سرکشی به اماکن عمومی، مساجد، هیات های مذهبی ، مرکز عرضه نذورات و کانون های توزیع مواد غذایی روند تهیه و توزیع نذورات را پایش و نظارت می کنند.

«حسن مهرعلی» افزود: ارزیابی سلامت آب آشامیدنی و غذاهای تهیه شده در قالب نذری سرفصل اصلی در اجرای این طرح است.

وی بیان کرد: کانون های تهیه نذورات باید از مصرف از هرگونه رنگ و طعم دهنده شیمیایی به شربت های نذری پرهیز کنند و استفاده از لیوان های یک بار مصرف کاغذی و سلولزی برای توزیع نذورات ضروری است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: تیم های نظارتی سلامت محرم با رفتارهای غیربهداشتی نظیر تردد داخل سفره هنگام توزیع غذا، به کار گیری افراد متفرقه در فرآیند پخت و  توزیع  نذری، استفاده از  نمک تصفیه نشده و روغن های نامطلوب،  مصرف یخ غیربهداشتی و  کشتار حیوانات در خیابان و پخش خونابه در محیط برخورد کرده و متخلفان مواخذه می شوند.
مهرعلی بیان کرد: کنترل فرآیند پاک سازی سبزی و سالاد مصرفی در نذری به صورت انگل زدایی و گندزدایی، استاندارد بودن محل پخت و توزیع نذورات و رعایت بهداشت فردی از دیگر ماموریت های اجرایی در این طرح نظارتی است.

وی عنوان کرد: در سه سال اخیر با همراهی سمن های مردمی طرح نذر فرهنگی در جمع آوری پسماندهای پراکنده از خیابان ها اجرا شده که قابل تقدیر است و انتظار می رود که در جریان عزاداری های حسینی امسال نیز با تداوم این همراهی ها به پاک بانان، خادمان مساجد ، هیات های مذهبی و موکب ها کمک شود.

یک هزار و ۷۰۰ هیات مذهبی شناسنامه دار در استان مرکزی وجود دارد.

۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.