به گزارش ایرنا، « بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت های مردمی مقابله با مواد مخدر استان مرکزی، افزود: بهره گیری از  اقدامات عملیاتی و ابزار جدید در کنار ظرفیت حوزه فرهنگی برای جلوگیری از شیوع اعتیاددر جامعه ضروری است.

وی ادامه داد: دبیرخانه کمیته توسعه مشارکت های مردمی استان مرکزی و دستگاه های عضو باید با انجام امور کارشناسی  بحث مبارزه با مواد مخدر را به طور همه جانبه و با مشارکت همه دستگاه دولتی و مردمی پیگیری کنند.

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تکمیل پازل مبارزه با مواد مخدر را کلید مقابله با اعتیاد در جامعه دانست و گفت: کمیته توسعه مشارکت های مردمی وظیفه آگاهی مردم از معضلات مواد مخدر در جامعه را برعهده دارد  و نیاز است با افزایش مشارکت اقشار مختلف مردم در حوزه مبارزه با اعتیاد در کنار سایر کمیته ها زمینه کاهش استفاده از مواد مخدر در جامعه فراهم شود.

اکرمی ادامه داد: انجام فعالیت های تکراری و معمول از جمله مهمترین مشکلات در حوزه مقابله با مواد مخدر است و می طلبد که  با پرهیز از انجام فعالیت های تکراری و انجام اقدامات جدید و کار آمد زمینه کاهش مصرف این مواد در جامعه کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد:  جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر سرمایه های فراوانی از نظر انسانی، مالی و سایر منابع  هزینه کرده و  پرچمدار مقابله با مواد مخدر در جهان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: گسترش اعتیاد به مصرف مواد مخدر در جامعه به به خصوص نسل جوان از جمله اقدامات دشمنان در جنگ نرم علیه کشور بوده و نیاز است با افزایش آگاهی مردم از معضلات و مشکلات این مواد زمینه مقابله با جنگ نرم دشمنان در جامعه فراهم شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست از اجرای طرح توانمند سازی دانش آموزان منطقه کوی علی ابن ابیطالب (ع)در اراک خبر داد و گفت: این طرح با هدف آگاه سازی جوانان و نوجوان این منطقه از معضلات مصرف مواد مخدر و برای مقابل اعتیاد در کمیته پیشگیری تصویب و اجرایی می شود.

«احمد ملک حسینی» افزود: این طرح سال گذشته در کوی ولیعصر (عج)اراک اجرایی و نتایج مثبتی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح از ظرفیت دانش آموزان برای مقابله با اعتیاد در مساجد و اماکن عمومی بهره گیری می شود.

جمهوری اسلامی ایران با تقدیم سه هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و از این تعداد ۱۸ شهید و ۱۲ جانباز مربوط به استان مرکزی است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.