هفته نامه مهرمیهن در شماره ۱۳ خود به قلم «میثم مهرافشان» وضعیت تاخیر در پرداخت حقوق پرستاران اراک را در بوته نقد و نظر قرار داده است.

در مجموعه درمانی استان مرکزی  پرستارانی هستند که  نوع قرارداد آنان ۱۰۰ ساعته است و این طیف از نیروهای حوزه درمان هشت ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و انتظار پرداخت دستمزدشان را توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک می کشند.

کار در برابر درآمد، این قانونی است که برای هر شغلی صادق و اجرای آن لازم و ضروری است، پرستاری، معلمی، پزشکی و هر شغل دیگری که افراد بر اساس استعداد و علاقه انتخاب می کنند باید به درآمد بیانجامد و کسی تنها  بر اساس علاقه به انجام کاری انسان دوستانه مشغول نمی شود.

در هر سن و هر شرایطی که یک فرد شغلی را انتخاب و به انجام وظیفه در آن شغل می پردازد در مقابل باید دستمزد پرداخت شود و اختلال در این روند نارضایتی را در پی خواهد داشت.

هفته نامه مهرمیهن با مدیر مسئولی«میثم مهرافشان» و صاحب امتیاز«محمد مهرافشان» در استان مرکزی منتشر می شود.

هفته نامه امیر نیز در شماره ۷۱۶ خود به کمبودهای زیرساختی استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان را محوریت قرار داده است.

استان مرکزی از نظر زیرساخت های حوزه بهداشـت و درمان ، وضـعیت مناسبی ندارد و به لحاظ فضای آموزشی دانشگاه هم با مشکل مواجه است ولی در زمینه تجهیزات و نیروهای تخصصی، شرایط  قابل قبولی دارد.

سرپرست دانشـگاه علوم پزشــکی اراک با بیان این مطلب بر لزوم استفاده از افـراد توانا در رده های مدیریتی این بخش که با فکر برنامه های جدید بتوان ضـعف ها را جبران کرد، تاکید دارد.

«محمد جمالیان» معتقد است که در حوزه سلامت مردم با کسی نباید تعارف داشت و نمی توان از کنار مسائل ساده گذشت.

وی عنوان کرده است که  تجاری سـازی و رشـد تبلیغات همراه با اطلاعات کم به تهدید جدی در حوزه سلامت و بهداشت تبدیل شده و به منظور بالا بردن سطح آگاهی واجتماعی شدن سلامت، ارتباط موثر  رسانه ها مهم است.

بزرگداشت روز خبرنگار با مراسمی ساده، یا ساوه یا هیچ جا،  دستگیری شرور سابقه دار در اراک و کلاهبرداری به بهانه ازدواج از دیگر عنوان های خبری هفته نامه امیر است.

هفته نامه امیر با صاحب امتیاز و مدیر مسئولی« ابوالفضل نیک عهد» در گستره استان مرکزی توزیع می شود.

ماهنامه کتیبه تفرش نیز  در شماره ۶۴ خود به زندگی خانواده ای یک زوج در یک دستگاه فولکس به عنوان سفیران صلح و دوستی پرداخته است.

سفرهایمان را از سال ۹۰ آغاز کردیم و پرچمی با با مضمون سفیر عشق و سفرهای بدون مرز داریم و پارچه ای ۳۰ متری که در شهرها و کشورهای دیگر دوستداران صلح و دوستی آن را امضا می کنند.

البته سفر با تجربه های سخت همراه است و لذت آن هم همین است و اگر با دقت به حاصل سفر و عکس های ما توجه شود همه شرایط  در آن لحاظ شده است و ضمن آن که ما مرتب با مخاطبان خود صحبت می کنیم و گاه همسفر می شویم.

شب تفرش در شب های بخارا، بیاید برویم غوغا کنیم و صنعت خودکفا از دیگر عنوان های خبری ماهنامه کتیبه تفرش است.

این ماهنامه با صاحب امتیازی «مریم رضایی» و جانشین مدیرمسئول «علی حیدری» منتشر می شود.

استان مرکزی دارای سه روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۱ دو هفته نامه، ۲۶ ماهنامه، سه ۲ ماهنامه، ۱۸ فصل نامه دارد.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.