سید «ابوالفضل نصرالهی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حجم عملیات خاکی این طرح شامل ۲۰ هزار متر مربع و یک هزار و ۶۵۰ متر مکعب گابیون بندی است.

وی، هدف از اجرای این طرح آبخیزداری را جلوگیری از فرسایش خاک، مهار هدر رفت آب های سطحی، تغذیه سفره های زیر زمینی و جلوگیری از سیلاب بیان کرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان ادامه داد: با تکمیل این طرح آبخیزداری ۳۰۰ خانوار در روستاهای بهار اردهال، لاران و ریجان از مزایای آن برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۶ میلیارد  ریال اعتبار اولیه از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

نصرالهی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری در سال های گذشته نقش موثری در حفاظت خاک، کنترل و خسارت های ناشی از سیلاب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی، چاه ها و قنوات داشته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان یادآور شد: عملیات آبخیزداری درسطح ۶۷ هزار و ۵۹ هکتار از اراضی ملی این شهرستان مطالعه و اجرا شد.

نصرالهی افزود: طرح های مطالعاتی و اجرایی آبخیزداری دلیجان از سال ۶۵ کلید خورده و تاکنون ۲۳ هزار و ۷۷۵ هکتار عملیات آبخیزداری اجرا وطرح مطالعاتی در سطح ۲۳ هزار و ۹۷ هکتار انجام شده است.

وی اظهارکرد: با اجرای عملیات آبخیزداری ضمن کنترل فرسایش خاک و رسوب، هشت میلیون و ۸۸۵ هزار متر مکعب از روان آب های سطحی در دلیجان کنترل شده است.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی ۵۰ هزار نفر جمعت و دارای ۲۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی است.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.