استاندار استان مرکزی گفت: امیدواریم بتوانیم در سایه حمایت وزارت بهداشت و همراهی خیران و بخش خصوصی در حوزه عمرانی و تامین تجهیزات تا پایان دولت دوازدهم سرانه تخت‌های بیمارستانی استان از ۱.۷ درصد به ۲.۱ درصد افزایش یابد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در آئین افتتاح خط جدید تولید داروهای انسانی شرکت داروسازی مهبان دارو در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه با اشاره به اینکه شرایط تحریم هم تهدید و هم فرصت است، گفت: تبدیل تحریم به فرصت موجب شده است که واردات دارو کاهش یافته و بخش اعظمی از نیاز دارویی کشور در داخل برطرف شود .

سید علی آقازاده افزود: در کشور شاهد موفقیت‌های خوبی در حوزه صنعت دارو هستیم و واردات 80 درصدی دارو در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی امروز به سه درصد کاهش یافته است که در سایه تلاش و همت بخش خصوصی و متخصصین و از همه مهمتر تبدیل تهدید به فرصت صورت گرفته است .

وی افزود: متخصصین داخلی علاوه بر فعالیت ارزشمند و تاثیرگزار در تولید اقلام دارویی توانسته اند در تولید رادیوداروها و پزشکی هسته‌ای که بسیار حیاتی و حساس بوده نیز خیز بلندی بردارند و این مهم جای خوشحالی و غرور ملی است .

استاندار مرکزی ارتباط مستقیم صنعت دارو با بهداشت و سلامت مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: در استان مرکزی نیز در حوزه درمان کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و مجموعه دستگاه‌های مدیریتی استان مرکزی مکلف هستند در کنار تولیدکنندگان به خصوص شرکت داروسازی بوده و با یک تلاش هدفمند مشکلات و موانع احتمالی را برطرف کنند .

به گزارش ایسنا؛ رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی ایران نیز گفت: در حال حاضر ۶۷ درصد از داروهای تولیدی در کشور با استفاده از مواد موثره تولید شده در داخل روانه بازار مصرف می‌شود .

فرامرز اختراعی با اشاره به اینکه دشمنان برای زمین زدن تولیدات دارو و رساندن هزینه‌های این بخش به ۴۴ میلیارد یورو نقشه کشیدند، اظهار کرد: عزم ملی در صنعت دارویی وجود دارد تا اقتصاد کشور در حوزه صنایع دارویی با بحران مواجه نشود و دشمن در عملی کردن توطئه خود ناکام بماند .

وی راه اندازی خط تولید داروهای دسته جامدات در شرکت مهبان دارو ساوه را افتخاری برای کشور دانست که بار بزرگی را  از دوش حوزه دارویی کشور با کار جهادی برداشته است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.