«علیرضا ایزدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل سه بازارچه صنایع  دستی و ۲ طرح گردشگری در شهرستان های ساوه، خمین، محلات، کمیجان، فراهان است.

وی توضیح داد: ۶ میلیارد ریال از محل منابع استانی  برای راه اندازی بازارچه های صنایع دستی استان با ۳۰ فرصت شغلی سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون ۱۳ بازارچه صنایع دستی در استان مرکزی دایر شده  که ۲ بازارچه در خمین و  هر کدام از ۱۲ شهرستان  استان نیز صاحب یک بازارچه  شده است.

ایزدی گفت:  حمام های مومنه در زرندیه ومصطفی ضراب در خنداب و محله ترخوران در تفرش نیز برای استقرار بازارچه صنایع دستی در برنامه های این اداره کل است.

وی افزود: تاسیسات اقامتی و پذیرایی در کیلومتر ۷۵ جاده ساوه به همدان از دیگر طرح های گردشگری است که در هفته دولت در ساوه راه اندازی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح گردشگری هزینه شده و با راه اندازی آن ۱۰ فرصت شغلی فراهممی شود.

ایزدی گفت: بنای امیرحشمت مفخم در روستای میشیجان خمین نیز به ارگ تاریخی تبدیل شده که در هفته دولت امسال بهره برداری می شود.

وی افزود: این ارگ تاریخی با پنج هزار مترمربع وسعت تغییر کاربری به سفره خانه سنتی،  اقامتگاه بوم گردی داده و بخشی از آن نیز به صورت موزه میزبان گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی برای تغییر کاربری این اراگ تاریخی  هزینه شده و ۵۰ فرصت شغلی نیز با آغاز به کار آن ایجاد می شود.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.