مدیرکل ارتباطات استان مرکزی گفت: در حوزه زیرساختی دارای هزار و ۵۴۵ کیلومتر شبکه کابل فیبر نوری است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، لادن مهدوی هزاوه در شورای اداری استان مرکزی که با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به اینکه شاخص توسعه ای استان مرکزی در حوزه فاوا(فناوری اطلاعات و ارتباطات) از ۱۰ ، ۷.۱۸ است، جایگاه استان مرکزی در بین ۳۱ استان را رتبه هشتم عنوان کرد .

وی با اشاره به بستر ارتباط فیبر نوری مستقیم استان مرکزی با ۶ استان و نود اصلی ترانزیت مرکز به غرب و شمال به جنوب، افزود: استان در حوزه زیرساختی دارای هزار و ۵۴۵ کیلومتر شبکه کابل فیبر نوری و ۳۷۹.۶ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت شبکه انتقال است .

مهدوی هزاوه تصریح کرد: تعداد شبکه تلفن ثابت منصوبه شهری استان مرکزی ۵۴۵ هزار و ۹۶۸ و روستایی ۱۳۰ هزار و ۴۹۲ مورد است و در واقع ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۴۰.۴۱ درصد است .

وی با اشاره به اینکه روستاهای دارای ارتباط توسعه شرکت مخابرات در استان مرکزی هزار و ۸۱ روستا و در واقع روستاهای دارای ارتباط تلفن ثابت استان ۹۲.۳۱ درصد است، گفت: ضریب نفوذ اپراتور همراه اول در استان ۷۶.۸۷ درصد و پوشش جمعیتی نیز ۹۸.۳ درصد است، ضریب نفوذ اپراتور ایرانسل ۴۲.۱۵ درصد با پوشش جمعیت ۹۰.۷۱ درصد و ضریب نفوذ رایتل نیز ۶.۶۶ درصد با پوشش جمعیتی ۶۷ درصد است .

مدیرکل فناوری ارتباطات استان مرکزی روستاهای دارای ارتباط استان را هزار و ۱۱۷ روستا دانست و بیان کرد: هزار و ۵۹ روستا دارای تلفن خانگی و هزار و ۳۲ روستا دارای اینترنت پرسرعت هستند .

وی پروژه های در دست اجرای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مرکزی را شامل اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری، احداث ۵۳ سایت ارتباطی نسل ۲،۳ و ۴ اینترنت ثابت ایرانسل، احداث ۱۶ سایت ارتباطی نسل ۳ و ۴ همراه اول، ایجاد دسترسی ۴۹۱ روستا به اینترنت پرسرعت در سال جاری و نصب ۲۷ دستگاه ATM روستایی از عمل USO در سال 98 و اجرای طرح پایش کیفیت ارتباطات روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار بیان کرد .

مهدوی هزاره افزود: طرح پایش کیفیت ارتباطات روستایی تاکنون در 766 روستا انجام شده است و تنها 11 درصد روستاها معادل 95 روستا باقی مانده است، همچنین اجرای پروژه GNAF در اراک و ساوه 85 درصد پیشرفت یافته است .

وی در خصوص عملکرد استان در حوزه پست گفت: دفاتر پستی استان در حوزه شهری 112 دفتر و دفاتر روستایی نیز 215 مورد است .

مدیرکل فناوری ارتباطات استان مرکزی رتبه اول بین بانک های استان مرکزی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی را در اختیار پست بانک دانست و افزود: مبلغ پرداخت در این راستا تاکنون 95 میلیارد ریال بوده و 483 فرصت شغلی نیز ایجاد شده است .

وی با اشاره به 112 شرکت فعال در حوزه ICT بیان کرد: تعداد شاغلین بخش خصوصی در این حوزه بیش از ۵ هزار نفر است .

مهدوی هزاوه در ادامه، تعداد واحدهای فناور مراکز رشد استان را ۷۰ واحد، محصولات شناسایی شده استارتاپی را ۵۶ محصول، اشتغال ایجاد شده در حوزه استارتاپ را ۱۴۸ شغل دانست و گفت: استان مرکزی در حوزه شبکه ملی اطلاعات و حوزه امنیت سایبری آمادگی ارائه خدمات در مرکز داده استان با ظرفیت ۶۷۲ یونیک را دارد، همچنین آماده عقد قرارداد اتصال ۶ مرکز دانشگاهی استان به شبکه علمی ایران و اتصال ۵ میزبان و ۲۰ نود در استان به شبکه ملی هانی نت است .

وی راه اندازی پارک علوم علم و فناوری فاوا استان و آموزش سربازان وظیفه در حوزه تخصص های ICT و هشت دوره تخصصی امنیت سایبری و ... را از جمله اقدامات در دست اجرا دانست .

مهدوی هزاوه در پایان خواستار اتصال مرکز داده استان به مرکز PC زیرساخت اراک، مرکز IX تهران و تامین تجهیزات اکتیو مورد نیاز، انتخابات پیمانکار نگهدارنده مرکز داده از بین شرکت های توانمند بومی استان، ارتقای تجهیزات ارتباطی و زیرساختی استان در حوزه مدیریت بحران، احداث مرکز نوآوری وابسته به کارگزاری توانمندسازی و کارآفرینی سازمان فناوری در مرکز استان و تسریع در افتتاح پارک علم و فناوری فاوا در ایام دهه فجر سال جاری شد .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.